A Sziget Fesztivál szervezői tájékoztatnak

Hírek
Közzétéve:

Az egy hét eltolódás oka az, hogy évek óta sokat kínlódtunk a nemzetközi fellépők meghívásával, s tavaly sajnos már egyértelműen kiderült, hogy egy európai fesztivál miatt – bármennyire is népszerű a világban – nem fogják megszakítani a zenekarok a tengerentúli fesztiválturnéjukat. Idén ezért úgy döntöttünk, hogy egy héttel elcsúsztatjuk a Szigetet, hogy ne essen egy időbe az egyesült államokbeli és japán fesztiválokkal. Ennek a döntésnek szerencsére látszik is az eredménye, hisz’ idén sikerült lényegesen vonzóbb sztárprogramot összeállítanunk, ami tovább erősíti fesztiválunk iránti keresletet. Az előzetes érdeklődés alapján már most kijelenthetjük, hogy ezúttal várhatóan minden eddiginél többen látogatnak el a fesztiválunkra. Azt talán ezen a fórumon is érdemes kihangsúlyoznunk, hogy az ismét növekvő hazai látogatók mellett a Sziget már évek óta Magyarország első számú turisztikai attrakciója, ahová több mint kétszer annyi külföldi turista látogat el, mint a Forma 1-es versenyre és ezáltal Budapestnek és Magyarországnak is komoly reklámot jelent, valamint a gazdasági hatásai is egyedülállóak. A rendezvényen több mint 9 ezer ember dolgozik, azért, hogy a látogatók felhőtlenül szórakozhassanak és eközben komfortosan és biztonságban érezhessék magukat, több száz vállalkozásnak jelent komoly bevételeket és a központi költségvetésnek is, több mint 3 milliárd forintos bevétele keletkezik a fesztivál kapcsán.
Tisztelt kerületi Lakos!
Ugyanúgy, mint korábban, természetesen továbbra is komoly hangsúlyt fordítunk arra, hogy minél kevesebb zajterhelést okozzon a rendezvény a környező lakóknak. Mindemellett azt tapasztaljuk, hogy a környék lakói mára már többségükben elfogadták, hogy ez a hét, ugyan van, akik számára kisebb-nagyobb kellemetlenségekkel jár, de közben másoknak meg ez a nyaruk legszebb része. Sajnos egy ekkora tömegrendezvényt teljesen elnémítani nem tudunk. Tisztában vagyunk vele, hogy amíg a szabadtéri nagy koncertek szólnak, nemcsak a színpadok előtt állók, de a környéken élők is hallják a zenét. Ezért is fejeződnek be a hangos programok este 11 órakor, és utána már csak limitált hangerővel, jóval kisebb események zajlanak, pont azért, mert igyekszünk mindent maradéktalanul megtenni a környék lakóinak nyugalma érdekében. Persze idén is lesznek hangfogó sátrak, limiterek, sőt idén már hangfogó falat is építünk a legnagyobb sátor köré. De továbbra is egész éjszaka járőröket alkalmazunk, akik figyelik, hogy nehogy túl hangosnak bizonyuljon a fesztivál, illetve a Duna mindkét oldalán, szakemberek segítségével folyamatosan méréseket végzünk, és azonnal korrigálunk, ha bármilyen problémát észlelünk. Mivel sajnos egyszerre nem tudunk mindenhol ott lenni, ezért, ha mégis bármilyen problémát érzékelne, kérjük jelezze Ön is felénk a lakossagibejelentes@sziget.hu email címen vagy a 06/1-920 0676-os telefonszámon. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is lesz közvetlen a rendezvény kezdete előtt egy éjszakai hangmérés, a környező kerületek vezető tisztségviselői és megbízott szakembereik részvételével.
Az önkormányzatok függetlenül tőlünk is méréseket és ellenőrzéseket végeznek, hogy biztosak lehessenek abban, hogy betartjuk a megállapodásokat.
A parkolás és a közlekedés évek óta egy kardinális kérdés, ezért örömmel jelentjük, hogy miután megszűntek a Hajógyár területén működő szórakozóhelyek, sikerült az állami vagyonkezelővel megállapodnunk, hogy kialakíthatunk a sziget túlsó oldalán, egy nagyobb kapacitású parkolásra alkalmas területet. Emellett továbbra is működnek majd az eddigi parkolók a környék vállalkozói által üzemeltetve, de mindenkinek így sem jut majd hely, ezért természetesen az autósok figyelmét most is felhívjuk, hogy lehetőleg ne gépjárművel érkezzenek.  Minden egyéb közlekedési módot aktívan támogatunk is. Direkt hajójáratot működtetünk a belváros és a sziget között, sűrítjük a tömegközlekedést, ami ilyenkor ráadásul éjszaka is jár, szerződésünk van taxitársasággal és ingyenes bringa megőrzővel ösztönözzük, hogy minél többen a kerékpárral érkezzenek. A környék biztonságát, a rendőrséggel és a közterület felügyelettel karöltve folyamatosan figyeljük, a közvetlen környék utcáit lezárjuk és biztonsági őrökkel őriztetjük, oda csak a helyi lakosok juthatnak be autóval. Természetesen a takarítást is folyamatosan elvégeztetjük, nemcsak a szigeten, hanem a környező területeken is, hiszen az a célunk, hogy a minél kisebb „nyomot” hagyjuk magunk után. Ugyanakkor őszintén be kell vallanunk, hogy továbbra sem fogjuk tudni úgy megvalósítani a fesztivált, hogy azt észre sem fogják venni: nehezebb lesz a közlekedés, nagyobb lesz a sor a közértben, hallani fogják a nagyszínpados koncerteket és a Sziget is hetekig viseli majd a rendezvény nyomát maga után. Ugyan mi minden tőlünk telhetőt igyekszünk megtenni a békés egymás mellett élés jegyében, de azt fontosnak tartjuk elmondani, hogy őszintén hálásak vagyunk a körülöttünk élőknek, hogy megértően, sőt a legtöbben pozitívan viszonyulnak az őket érő kellemetlenségek ellenére a rendezvényünkhöz, ugyanis, ha a lakosság nem lenne ilyen toleráns, akkor nem sikerülhetne immár 22-jére megrendeznünk az időközben már Európa legjobb fesztiváljának is megválasztott fesztiválunkat.