Budapest, III. kerület, Óbuda-Békásmegyer hivatalos honlapja

Apáczai-díj a Kelta iskola pedagógusának

2016. július 30., 14:30

Szabó László, a békásmegyeri KELTA Vendéglátó Szakközépiskola és Szakiskola bölcsész tanára Apáczai Csere János-díjban részesült színvonalas oktató-nevelő munkája elismeréseként.

Szabó László a díjátadó után elmondta: számára ez az elsimerés egy örömteli, pozitív visszajelzés arról, hogy az elmúlt 30 tanévben eredményesen és színvonalasan végezte tanári hivatását. Az elmúlt három évtizedben tanított néhány fővárosi kerület általános- és középiskolájában, végigélte az oktatási rendszer sorozatos átalakítási kísérleteit a kormányváltások során – közben permanens igénnyel képezte magát posztgraduálisan – és megtanulta az alkalmazkodást, valamint a kihívásokra  minőségi válaszadást a pedagógiai tanítási-tanulási folyamatban.

Attitüd a nevelésben

A pedagógus nyolcadik tanéve dolgozik a KELTA Vendéglátó Szakközépiskola és Szakiskolában, közismereti humán tárgyakat oktat, ezzel párhuzamosan a Karriersuli Gimnázium békásmegyeri esti tagozatán is,  magyar nyelvet és irodalmat. Mindkét területen a hátrányos, leszakadt tanulók integrálása, felzárkóztatása, motiválása az elsődleges nevelői feladat; a hátránykompenzáció és esély kiegyenlítődés képez prioritást munkájában. Ez a fajta tanári munka nem sok szakmai babért terem, annál inkább nevelői, mentori sikerrel kecsegtet. A nevelőtestület nem ismer elveszett gyereket, legyen az részképesség-zavaros, későn érő, vagy sajátos nevelésű igényű tanuló, mindenkit el kívánnak kísérni az érettségiig vagy a szakvizsgáig szívós, következetes pedagógiai munkával. Szabó tanár úr úgy fogalmaz: „Ennek a „vonalvezetésnek” az alapjait Kis Gizella igazgatónő tette le, akinek rengeteget köszönhetek munkamorálban, elhivatottságban, széles látókörben, humánumban és nagyvonalúságban”.

Motiváció a jövőre

A jövő tanév rengeteg változást hoz, amely újabb kihívásokat és alkalmazkodási kényszert eredményez. A KELTÁ-t átveszi a 2016/17-es tanévtől a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, miközben az oktatási intézmény szakgimnáziummá válik; újabb képzési formákkal (cukrász, pék, üzletvezető) is progresszíven gondolkodva csatlakoznak a megreformálandó szakképzéshez. Ezek a kardinális változások a tanulóknak és a pedagógusoknak egyaránt megterhelőek, azonban nem szabad, hogy a lényeg elsikkadjon – jelentette ki ifjabb Szabó László, aki hozzátette: mindez a következő Németh László idézetben ölt testet. „Aki hisz a pedagógiában az csak optimista lehet. A pedagógusi hit, mely inkább természet, mint nézet dolga, kettőt tételez fel: hogy az emberek az eddiginél különbbé nevelhetők, s hogy az eddiginél többre taníthatók”

sz