Budapest, III. kerület, Óbuda-Békásmegyer hivatalos honlapja

Családfavédelem hálózat módra

2012. május 28., 14:59

Intézménypszichológiai konferenciát tartottak pénteken a békásmegyeri Veres Péter Gimnáziumban. Módszertani bemutatók, szakmai műhelyek, tematikus előadások vártak a regisztráltakra.

A konferencia központi témája a család volt. A résztvevők képet kaphattak az IPH működéséről, tagjainak sokoldalúságáról, széleskörű szakmai ismereteiről és tevékenységi spektrumáról egyaránt.

Kovács Szilvia, Óbuda-Békásmegyer Nevelési Tanácsadó (ÓBNT) Intézményvezetője köszöntötte az egybegyűlteket, majd átadta a szót Muhi Máriának, az ÓBNT igazgatóhelyettesének, aki “Együttműködő rendszerek a III. kerületben” címmel tartott előadást.

Alkalmazzunk e intézménypszichológust?- ezzel a kérdéssel folytatódott a program, amely során az intézményvezetők interaktív módon, beszélgetés közben cseréltek tapasztalatot.

Közel húszezer gyermek, ötvenkét közoktatási intézmény, harminc pszichológus: Óbuda-Békásmegyeren az országban egyedülállóan, teljes lefedettséggel működik az intézménypszichológusi hálózat (IPH) – az országos átlag tizenöt százalék -, melyet a harmadik kerület önkormányzata tíz éve tart fenn és támogat. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy Óbuda-Békásmegyeren nincs ellátatlan óvoda, általános iskola, illetve középiskola: mindegyikben működik pszichológus.
Korábban egy hosszabb időszakban a munka elszigeteltebben folyt, a szakemberek az óvodák, iskolák alkalmazottaiként dolgoztak, 2008-ban azonban az önkormányzat hálózattá szervezve beintegrálta őket a kerületi Nevelési Tanácsadóba. Az új szerveződési forma, a hálózat, lehetővé tette a szakemberek közötti intenzívebb együttműködést, a kapacitás intézmények közötti jobb megosztását és a hatékonyabb munkaformák alkalmazását
Noha az ELTE hosszú évek óta képez iskolapszichológusokat, munkájukat, tevékenységi körüket országos szinten mégsem ismerik túl sokan. Éppen ezért szervezte meg az IPH “Ki öntözi a családfát?” címmel szakmai napját.

A rendezvény  sikere nem csak a részvételi számokban mutatkozott meg,  hanem abban is, hogy választ kaphattak a szakmabeliek is a ki, mi, hogyan és mit tehettünk a gyermekekért kérdésekre, konkrét esetek és sajátos megoldások formájában.