Budapest, III. kerület, Óbuda-Békásmegyer hivatalos honlapja

Nyári diákmunkaprogramot indít önkormányzatunk

2021. június 11., 11:16

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat is részt vesz a „Nyári diákmunka” elnevezésű munkaerőpiaci programban, segítve ezzel az I., II. és III. kerületben állandó lakcímmel vagy tartózkodási hellyel rendelkező, 16–25 év közötti, nappali tagozatos diákok nyári foglalkoztatását.

A munkaerőpiaci program az Innovációs és Technológiai Minisztérium koordinálása mellett Budapest Főváros Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztálya és a Kerületi Hivatalok Foglalkoztatási osztályai megvalósításával indult.

A programban:

  • Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat és az önkormányzati fenntartású intézmények, valamint
  • 16–25 év közötti, nappali tagozatos tanulói vagy hallgatói jogviszonnyal rendelkező és azt igazolni tudó diákok vehetnek részt – legfeljebb 2 hónap időtartamra – 2021. július 1. és 2021. augusztus 31. közötti időszakban.

A program keretein belül legfeljebb napi 6 órás foglalkoztatási jogviszony jöhet létre a jelenleg folytatott tanulmányoknak megfelelő adminisztratív feladatokra vagy könnyű fizikai munkára vonatkozóan.

A bérezés az alábbiak szerint kerül megállapításra a napi 6 órás munkaviszony létesítésével:

  • szakképzettséget nem igénylő munkakör esetén bruttó 125 550 forint/hó
  • szakképzettséget igénylő munkakör esetén bruttó 164 250 forint/hó

Amennyiben a napi munkaidő kevesebb, mint napi 6 óra, a megállapítható munkabér ennek arányában csökken.

A programban való részvétel esetén az alábbi feltételeket szükséges teljesíteni:

  1. Nyilvántartásba vétel, regisztráció céljából a 16–25 év közötti nappali tagozatos diák közvetítést kérőként 2021. június 15-től veheti fel a kapcsolatot a lakó- vagy tartózkodási helye szerint illetékes Budapest Főváros Kormányhivatala III. Kerületi Hivatal Foglalkoztatási Osztályával (1039 Budapest, Heltai Jenő tér 3.) A nyilvántartásba vételhez szükség lesz a személyes okmányok, valamint az érvényes diákigazolvány bemutatására vagy a tanulmányok befejezése miatt kiadott iskolalátogatási igazolásra.
  1. A regisztrációt követően fel kell keresni Óbuda-Békásmegyer Polgármesteri Hivatal Munkaügyi Irodáját (1033 Budapest, Fő tér 3. I. em. 34., tel.: 437-8601) az egészségügyi alkalmassági vizsgálat intézése, valamint a jogviszony létesítéséhez szükséges dokumentumok kitöltése miatt.

A diákmunkához kapcsolódó munkaszerződés megkötéséhez az alábbi dokumentumok szükségesek:

  • Adatlap, amely innen letölthető, vagy személyesen átvehető a Polgármesteri Hivatal, Fő tér 3., I. em. 34. irodában;
  • Megbízás bankszámlára utaláshoz (ha nincs saját számlaszám, a szülő számlaszáma és a szülőtől egy nyilatkozat, hogy hozzájárul a diák bérének saját számlájára történő folyósításához);
  • Személyazonosító igazolvány, lakcímet igazoló hatósági igazolvány, tajkártya, adóigazolvány, érvényes diákigazolvány vagy iskolalátogatási igazolás;
  • Regisztrációs igazolás a Kormányhivatal Foglalkoztatási Osztályától (1. pont)
  • 16–18 éves diákok esetében szülői nyilatkozat, amelyben a szülő hozzájárul gyermeke személyes adatainak kezeléséhez, valamint ahhoz, hogy diákmunkát vállaljon;
  • Nyilatkozat tartozásról;
  • Nyilatkozat személyes adatok kezelésére vonatkozóan (18. életévét betöltött diák esetében);
  • a bemutatott okmányok alapján, az orvosi alkalmassági vizsgálatra szóló beutalót a Munkaügyi Iroda munkatársa állítja ki, amellyel az előzetesen egyeztetett időpontban szükséges megjelenni az Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Szent Margit Rendelőintézetben (1033 Budapest, Laktanya utca 4.). Az orvosi alkalmassági vizsgálat eredményét a Munkaügyi Iroda munkatársainak szükséges leadni.

A diákoknak az idei évi munkájuk után 2022. május 20-ig adóbevallást kell készíteniük a megszerzett jövedelmükről, vagy a NAV is elkészíti számukra a bevallást.

Várjuk minden érdeklődő diák jelentkezését!