Budapest, III. kerület, Óbuda-Békásmegyer hivatalos honlapja

Tájékoztatás e-ügyintézésről Kereskedelem

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikusan van lehetőség, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvény alapján.

Az űrlapokkal történő elektronikus ügyintézésre a Hivatal honlapján ( https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap ), az e-papírral (https://epapir.gov.hu) történő elektronikus ügyindításra az úgynevezett Személyes Ügyintézési Felületen is lehetőség van. Kérjük, hogy telefonszámát és e-mail címét feltétlenül tüntesse fel a nyomtatványokon! Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt tájékozódjanak az elektronikus ügyintézés használatával kapcsolatos bővebb információkról az oldalunkon lejjebb görgetve.

Amennyiben az ügyhöz jogszabály:

illeték megfizetési kötelezettséget írt elő (pl: 3000,-Ft a kereskedelmi tevékenység bejelentése, szálláshely szolgáltatási tevékenység bejelentés, 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárműhöz hatósági bizonyítvány) azt az ügy megindításával egyidejűleg a Bp. Főv. III. Ker. Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal által vezetett 12001008-01330317-00900003  számú számlaszámra történő átutalással teljesítheti,

igazgatási-szolgáltatási díj megfizetési kötelezettséget írt elő (pl: telep-bejelentés és telep engedély 5000,-Ft), azt az ügy megindításával egyidejűleg Bp. Főv. III. Ker. Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal által vezetett 12001008-01330317-00100007 számú számlaszámra történő utalással teljesítheti.

Közleménybe minden esetben tüntesse fel, az ügyfél nevét és hogy az eljárás típusát!

A befizetés igazolásához csatolja a kérelemhez az átutalást teljesítő bank felülhitelesített bizonylatát.

 

ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS MENETE

Az elektronikus bejelentés akkor lesz sikeres, ha a bejelentő a mellékleteket már előzetesen beszkennelte, ezek a következők:

  • Illeték/igazgatási díj megfizetéséről szóló átutalási igazolás
  • Ingatlan használatát igazoló irat (bérleti szerződés, tulajdonosi hozzájárulás)
  • Társasházban történő szeszes ital forgalmazásához: társasházi közgyűlési hozzájárulás
  • 0-24 órában nyitva tartó, szeszes italt is forgalmazó üzlet esetében: nyilatkozat a szeszes ital forgalmazás 22. óra és 06. óra közötti szüneteltetéséről.

 

Adatok amire az elektronikus űrlap kitöltésénél szükség lesz:

  • üzletben/telepen folytatott tevékenység esetében az ingatlan helyrajzi száma,
  • bérleti szerződés beküldése esetén a tulajdonos/ok adatai (név, születési név, születés helye ideje, lakcíme).

 

Elektronikus űrlap kitöltésének a mente: Kereskedelmi bejelentés

  1. Az alábbi linken keresztül indítható a kérelem beadása: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
  2. Ügyindítás Bejelentkezéssel. Hivatali ügyfélkapuján lépjen be.
  3. Ha belépett az ügyfélkapuba, SZEREPKÖRVÁLTÁS szükséges. Utána tud cég nevében vagy egyéni vállalkozóként ügyet intézni.
  4. Önkormányzat kereső » Budapest III. kerület » Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat
  5. Portál szolgáltatások » ügyindítás » űrlap elektronikus beküldése » elfogadva
  6. Eljárás módja » a bejelentő adatait itt kell megadni (név, adószám)
  7. Ágazat: ipar-kereskedelem
  8. Ügytípus: üzleti tevékenység (mindkét résznél jobbra nyíló választási lehetőségből kiválasztással)
  9. Űrlap keresés: feljön az űrlapok listája:
  • Bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazása (Bejelentés tárgya: új bejelentés, változás bejelentése, megszűnés bejelentése /a címsor alatti résznél kiválasztandó!/
    Kereskedelmi tevékenység bejelentés lehet: üzletben folytatott kereskedelmi tevékenység (pl vendéglátás) csomagküldő tevékenység, mozgóbolt útján folytatott tevékenység /)
  • Működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazása
  • Működési engedély visszavonási kérelem
  1. Űrlap kitöltés: sárga mezőt tölteni kell! Telefonszám, e-mail cím megadása, elektronikus kapcsolattartás engedélyezése. A helyrajzi szám töltése kötelező.
  2. Termékkörök megjelölése: 3. pontnál egyéb termékkörre kattintva jön fel a termékkörlista, amiből ki kell választani a forgalmazni kívánt termékköröket.
  3. Ha van jövedéki termék, akkor azt a 4. pontból nyíló listáról kell kiválasztani.
  4. A befejezés előtt célszerű a lap tetején található sorból kiválasztani az ellenőrzés futtatása parancsot kiválasztani: megjelöli a javítandó hibákat, ami nélkül nem küldhető el az űrlap.
  5. Ha a kérdőív hibája 0: a letöltés gombra kattintva pdf. formátumba menti az űrlapot a program.
  6. Űrlap beküldésére kattintva visszakerülünk a hivatali ügyfélkapu oldalra: itt lehet a csatolmányok hozzáadása funkciónál feltölteni a bejelentés mellékleteit: bérleti szerződés, csekkszelvény másolata, átutalási megbízás teljesítéséről szóló igazolás, szesz forgalmazásához társasházi közgyűlési hozzájárulás) Feltöltés: kitallózni a feltöltendő fájlt.
  7. Beküldés: hivatali ügyfélkapus oldal visszajelzi, hogy a beküldés sikeresen megtörtént.