Budapest, III. kerület, Óbuda-Békásmegyer hivatalos honlapja

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Tisztelt Ügyfeleink!

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában  az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) által támasztott követelményeknek megfelelően elektronikus ügyintézés működik.

Az önkormányzati elektronikus ügyintézést népszerűsítő kommunikációs csomag része a rövid, egyperces animációs kisfilmek is, amelyek egy-egy, a mindennapi életben is előforduló szituáción keresztül mutatják be a korábbi, esetenként időigényes vagy fáradságos személyes ügyintézés kényelmes, online alternatíváját.

Hivatalunk számos ügytípusban az ASP rendszer részét képező E-önkormányzat portálon (a továbbiakban: Portál) közzétett elektronikus űrlapok útján, valamint egyéb esetben e-Papír szolgáltatás útján biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

A Portál használatához szükséges segédletett ide kattintva találják meg.

Gazdálkodó szervezetek, magánszemélyek, egyéni vállalkozók hivatalunkhoz a Portálon található elektronikus űrlapokon nyújthatják be beadványaikat.

Amennyiben az adott ügy intézésére a Portálon keresztül nincs mód, a https://epapir.gov.hu/ oldalon található ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazáson keresztül van lehetőségük levelet küldeni.

Az elektronikus ügyintézés során az Eüsztv. és annak kapcsolódó jogszabályai eltérő követelményeket fogalmaznak meg a természetes személyekre, valamint a gazdálkodó szervezetekre vonatkozóan.

 

Gazdálkodó szervezetek

2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre, valamint Cégkapu rendszeren való regisztrációra kötelezett valamennyi gazdálkodó szervezet. A törvényi szabályozás értelmében a cégekkel való kapcsolattartás Hivatalunk részéről kizárólag Cégkapu rendszeren keresztül valósul meg.

Felhívjuk a Cégkapu elérhetőséggel még nem rendelkező gazdálkodó szervezetek képviselőinek figyelmét, hogy elektronikus regisztrációs kötelezettségük nem teljesítése esetén Hivatalunknak törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását kell kezdeményeznie velük szemben.

A Cégkapu regisztrációs felülete közvetlenül a https://cegkapu.gov.hu címen érhető el.

 

Magánszemélyek

Az Eüsztv. magánszemélyek részére nem írja elő az elektronikus ügyintézés kötelező használatát, azonban ők is választhatják ezt a lehetőséget.

Magánszemélyek esetében mind az e-Papír, mind az E-önkormányzat használata Ügyfélkapu (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) regisztrációhoz kötött.

 

Egyéni vállalkozók

Az Eüsztv. szabályozása egyéni vállalkozók részére is kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést.

Egyéni vállalkozók esetében mind az e-Papír, mind az E-önkormányzat portál használata szintén Ügyfélkapu (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) regisztrációhoz kötött.

 

A Portálon elektronikusan indítható ügyek (publikált űrlapok)

  1. Adóügyek
    • Adatbejelentés a gépjárműadóról
    • Adatbejelentés a magánszemély kommunális adójáról
    • Adatbejelentés a reklámhordozó utáni építményadóról
    • Adatbejelentés a telekadóról
    • Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról
    • Adategyeztetés önkormányzati adóügyben
    • Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
    • Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2018.12.31-ig)
    • Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2019.01.01-től)
    • Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2020.01.01-től)
    • Automatikus részletfizetési kérelem
    • Bejelentkezés, változás-bejelentés
    • Bevallás előrehozott helyi adóról
    • Kombinált áruszállítás bejelentése
    • Kérelem adófelfüggesztésre
    • Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
    • Kérelem költségmentesség engedélyezésének alapjául szolgáló körülmények igazolására
    • Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben
    • Megkeresés köztartozás behajtására
    • Méltányossági kérelem
    • Nyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
    • Talajterhelési díj bevallás
    • Termőföld bérbeadásából származó jövedelem adójához kapcsolódó bevallás
    • Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem
  2. Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
    • Bejelentés a címkezeléshez szükséges címelemek bejegyzéséhez, módosításához
    • Birtokvédelmi kérelem
    • Ebösszeíró adatlap
    • Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben
  3. Anyakönyvi ügyek
    • Anyakönyvi kivonat kiállítási kérelem
  4. Hagyatéki ügyek
    • Adatkérés hagyatéki eljárásban illetékes közjegyzőről
    • Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
    • Nyilatkozat öröklésre jogosultakról
  5. Ipar-kereskedelmi ügyek
    • Bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról
    • Ipari tevékenység folytatásához szükséges engedély iránti kérelem
    • Ipari tevékenység folytatásának bejelentése
    • Ipari tevékenység megszűnésének bejelentése
    • Működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
    • Működési engedély visszavonási kérelem
    • Rendezvénytartási engedély megadása iránti kérelem
    • Székhely, telephely, egyéb ipar- és kereskedelemi nyilvántartásban szereplő bejegyzés, valamint jármű tárolási hely igazolási kérelem
    • Vásár-, illetve piac üzemeltetési engedély iránti kérelem, bevásárlóközpont üzemeltetésére irányuló bejelentés

 

További elektronikusan intézhető ügyek

  • Közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtása (K01 nyomtatvány)
    Kitöltési útmutató: kitoltesi-utmutato-k01-nyomtatvanyhoz

Nyomtatvány: www.obuda.hu/wp-content/uploads/2017/01/BP03PH_k01_v1.1.jar

Nyomtatvány: www.obuda.hu/wp-content/uploads/2017/01/BP03PH_p26_v1.1.jar

 

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának biztonságos kapcsolattartási címe hivatalos szervek számára az alábbi azonosítókon érhető el:

  • Hivatali kapu rövid név (hivatali tárhely): BP03PH
  • KRID: 506036967

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseiket feltehetik a postabonto@obuda.hu e-mail címen.

2020.02.19.