BUDAPEST, III. KERÜLET, ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER HIVATALOS HONLAPJA
2018. 08. 14., kedd - Marcell
Ön most itt van: Címlap » Hírek » Hogyan használjuk helyesen a fitneszparkot?

Hogyan használjuk helyesen a fitneszparkot?

Szakemberek videón és a Közösségi Torna Program keretében személyesen is bemutatják, hogyan lehet hatékonyan és biztonságosan saját testsúlyos edzést végezni az óbudai fitneszparkokban.

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata elsők között kezdte meg a kültéri fitneszparkok kialakítását Budapesten. A kezdeményezés hiánypótló volt, hiszen a létesítmények a szabadban adnak lehetőséget koordinált és rendszeres testmozgásra. A XXI. század fogalmai szerint bátran nevezhetjük őket felnőtt játszótereknek is, a parkokban felállított eszközök használata egyszerű és biztonságos, minden korosztály megtalálhatja a számára legelőnyösebb mozgásformát.

A kerület fitneszparkjai eltérő felszereltségűek, általánosságban 110 m2 alapterületen 7-8 különböző gép áll a sportolni vágyók rendelkezésére. A parkok egy része street workout park, ahol a statikus eszközök dominálnak, úgymint a pad, korlát, rúd, függőleges és vízszintes létra, fekvőtámaszállvány, gerenda, gyűrű, vagy éppen a kötél. Másik részükben, ahogy egy konditeremben, dinamikus gépek is megtalálhatóak mozgó alkatrészekkel – légbenjáró, elliptikus sétáló, derékmozgató, mellizom-erősítő – csak jóval egyszerűbb és strapabíróbb kivitelben.

A street workout tulajdonképpen egy saját testsúlyos edzés, ami nagyon előnyös, látványos, és teljesen ingyen elérhető edzésmódszer. Népszerűsége a gyakorlatok szabadságában, a fizikum, erő felépítésében rejlik, és bárhol elvégezhető edzést kínál akár egyedül, akár csoportosan is. A sport olyan gyakorlatokat vesz alapul, mint a fekvőtámasz, húzódzkodás, tolódzkodás, guggolás és egyéb gimnasztikai alapelemek. Ez a mozgásforma súlyok nélkül ad lehetőséget minden izomcsoport átmozgatására.

Óbuda-Békásmegyer fitneszparkjaiban az eszközök használatáról sok helyen eligazító tábla ad útmutatást, de a legjobb mégis, ha hozzáértő személytől származnak az instrukciók. Az edzők a helyes és a preventív használat megtanítása közben alapvető gimnasztikai gyakorlatokkal segítik a résztvevők testének és mozgásának fejlesztését.

A mellékelt kisfilmben a parkokban található eszközök helyes alkalmazását mutatják be a szakemberek.  A mindenki számára elérhető edzésmódszert a későbbiekben lehetőség szerint bekapcsolják a Közösségi Torna Óbudán programokba is.

A street workout foglalkozások csoportosak, de mindenkinek személyre szabottan mutatják meg az egyes feladatokat, hiszen mindenki eltérő adottságokkal és erőállapottal rendelkezik. Az érdeklődők minden információt megtalálhatnak az Óbuda Sport honlapján, vagy ha kilátogatnak:

  • minden szerdán 18.00 órától a 1031 Budapest, Kanóc utcai, vagy
  • minden csütörtökön 18.00 órától a 1039 Budapest, Pünkösdfürdő u. és Boglár u. kereszteződésénél lévő szabadtéri sportparkba

A szabadtéri sportparkok felfedezéséhez további nagyon hasznos segítséget nyújt a Free Sport Parks térképe, amely megmutatja, hogy pontosan hol és milyen ingyenes sportolási lehetőségek vannak a közelünkben Budapesten, így Óbudán is. A térkép lehetővé teszi, hogy akár mobilkészülékünkkel különböző szűrési feltételek mellett megtaláljuk a számunkra alkalmas sportolási lehetőséget, sportparkot.  Az alkalmazás szerkesztőinek a célja az volt, hogy a Free Sport Parks térképe iránytűként mutasson ezekre az ingyenes, közösségi terekre és népszerűsítse a sport és mozgás szeretetét fiataloknak, idősebbeknek egyaránt!