Tisztelt Ügyfeleink!
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) által támasztott követelményeknek megfelelően elektronikus ügyintézés működik.
Az önkormányzati elektronikus ügyintézést népszerűsítő kommunikációs csomag része a rövid, egyperces animációs kisfilmek is, amelyek egy-egy, a mindennapi életben is előforduló szituáción keresztül mutatják be a korábbi, esetenként időigényes vagy fáradságos személyes ügyintézés kényelmes, online alternatíváját.
Hivatalunk számos ügytípusban az ASP rendszer részét képező E-önkormányzat portálon (a továbbiakban: Portál) közzétett elektronikus űrlapok útján, valamint egyéb esetben e-Papír szolgáltatás útján biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
A Portál használatához szükséges segédletet ide kattintva találják meg.
Gazdálkodó szervezetek, magánszemélyek, egyéni vállalkozók hivatalunkhoz a Portálon található elektronikus űrlapokon nyújthatják be beadványaikat.
Amennyiben az adott ügy intézésére a Portálon keresztül nincs mód, a https://epapir.gov.hu/ oldalon található ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazáson keresztül van lehetőségük levelet küldeni.
Az elektronikus ügyintézés során az Eüsztv. és annak kapcsolódó jogszabályai eltérő követelményeket fogalmaznak meg a természetes személyekre, valamint a gazdálkodó szervezetekre vonatkozóan.
Gazdálkodó szervezetek
2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre, valamint Cégkapu rendszeren való regisztrációra kötelezett valamennyi gazdálkodó szervezet. A törvényi szabályozás értelmében a cégekkel való kapcsolattartás Hivatalunk részéről kizárólag Cégkapu rendszeren keresztül valósul meg.
Felhívjuk a Cégkapu elérhetőséggel még nem rendelkező gazdálkodó szervezetek képviselőinek figyelmét, hogy elektronikus regisztrációs kötelezettségük nem teljesítése esetén Hivatalunknak törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását kell kezdeményeznie velük szemben.
A Cégkapu regisztrációs felülete közvetlenül a https://cegkapu.gov.hu címen érhető el.
Magánszemélyek
Az Eüsztv. magánszemélyek részére nem írja elő az elektronikus ügyintézés kötelező használatát, azonban ők is választhatják ezt a lehetőséget.
Magánszemélyek esetében mind az e-Papír, mind az E-önkormányzat használata Ügyfélkapu (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) regisztrációhoz kötött.
Egyéni vállalkozók
Az Eüsztv. szabályozása egyéni vállalkozók részére is kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést.
Egyéni vállalkozók esetében mind az e-Papír, mind az E-önkormányzat portál használata szintén Ügyfélkapu (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) regisztrációhoz kötött.
A Portálon elektronikusan indítható ügyek (publikált űrlapok)
- Adóügyek
- Adatbejelentés a gépjárműadóról
- Adatbejelentés a magánszemély kommunális adójáról
- Adatbejelentés a reklámhordozó utáni építményadóról
- Adatbejelentés a telekadóról
- Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról
- Adategyeztetés önkormányzati adóügyben
- Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
- Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2018.12.31-ig)
- Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2019.01.01-től)
- Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2020.01.01-től)
- Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2021.01.01-től)
- Automatikus részletfizetési kérelem
- Bejelentkezés, változás-bejelentés
- Bevallás előrehozott helyi adóról
- Kombinált áruszállítás bejelentése
- Kérelem adófelfüggesztésre
- Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
- Kérelem költségmentesség engedélyezésének alapjául szolgáló körülmények igazolására
- Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben
- Megkeresés köztartozás behajtására
- Méltányossági kérelem
- Nyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
- Talajterhelési díj bevallás
- Termőföld bérbeadásából származó jövedelem adójához kapcsolódó bevallás
- Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem
- Visszaigazolás jövedelem letiltásáról
- Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
- Bejelentés a címkezeléshez szükséges címelemek bejegyzéséhez, módosításához
- Bejelentés az ebösszeíráskor közölt adatok változásáról
- Birtokvédelmi kérelem
- Ebösszeíró adatlap
- Fakivágási engedélykérelem, bejelentés
- Jövedelem- és vagyonnyilatkozat pályázathoz, támogatás igényléshez
- Kérelem ingatlan házszámának megállapításához
- Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben
- Anyakönyvi ügyek
- Anyakönyvi kivonat kiállítási kérelem
- Hagyatéki ügyek
- Adatkérés hagyatéki eljárásban illetékes közjegyzőről
- Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
- Nyilatkozat öröklésre jogosultakról
- Ipar-kereskedelmi ügyek
- Adatszolgáltatás az üzleti célú egyéb szálláshelyről
- Bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról
- Bejelentés üzemi, szabadidős zajforrás zajkibocsátásának megváltozásáról
- Ipari tevékenység folytatásához szükséges engedély iránti kérelem
- Ipari tevékenység folytatásának bejelentése
- Ipari tevékenység megszűnésének bejelentése
- Kérelem zajkibocsátási határérték megállapításához, megváltoztatásához
- Működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
- Működési engedély visszavonási kérelem
- Rendezvénytartási engedély megadása iránti kérelem
- Szálláshely megszűnésének bejelentése
- Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
- Székhely, telephely, egyéb ipar- és kereskedelemi nyilvántartásban szereplő bejegyzés, valamint jármű tárolási hely igazolási kérelem
- Vásár-, illetve piac üzemeltetési engedély iránti kérelem, bevásárlóközpont üzemeltetésére irányuló bejelentés
- Telepüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek
- Bejelentés, kérelem önkormányzati bérlakásba történő befogadáshoz
- Kérelem kútlétesítés engedélyezéséhez
- Kérelem kút megszüntetéséhez
- Kérelem kút üzemeltetéséhez, fennmaradásához
- Kérelem önkormányzati bérlakás lakbérkedvezményre
- Részletfizetési kérelem Önkormányzati tulajdonban lévő helyiség bérletidíj-tartozásra
- Szociális ügyek
-
- Lakásfenntartási támogatást igénylő adatlap
- Lakáscélú kamatmentes kölcsön iránti kérelem
- Rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelem
- Nyilatkozat gyermektartásdíj összegéről
- Kérelem rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény megállapításához és felülvizsgálatához
- Védendő fogyasztó igazoláshoz kérelem
- Pénzügyi, gazdálkodási ügyek
-
- Nyilatkozat szünidei gyermekétkeztetés igénybevételéhez
További elektronikusan intézhető ügyek
- Közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtása (K01 nyomtatvány)
Kitöltési útmutató: kitoltesi-utmutato-k01-nyomtatvanyhoz
Nyomtatvány: www.obuda.hu/wp-content/uploads/2017/01/BP03PH_k01_v1.1.jar
- Keresetlevél beterjesztése jegyzői birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben (P26 nyomtatvány)
Kitöltési útmutató: kitoltesi-utmutato-p26-nyomtatvanyhoz
Nyomtatvány: www.obuda.hu/wp-content/uploads/2017/01/BP03PH_p26_v1.1.jar
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseiket feltehetik a postabonto@obuda.hu e-mail címen.