– Huszonnégymilliárd forint főösszegű költségvetést fogadtunk el, 600 millió forint hiánnyal és 500 millió forint tartalékkal. Az állami normatívák csökkentése miatt 700 millió forinttal kevesebb jut a szociális és oktatási intézményeink fenntartására.
– Lesz miből költeni fejlesztésekre?
– Csak hitelfelvétel, kötvénykibocsátás és vagyonértékesítés adhatja meg a fejlesztések fedezetét. Kétmilliárd forintból közterület-fejlesztési programba kezdünk, az összes kerületi kezelésű parkot és játszóteret felújítjuk. További ötvenmillió forintot biztosítunk a fűtéskorszerűsítési Öko plusz program pályázati keretének.
– A gazdasági visszaesés hogyan érinti Óbuda gazdálkodását?
– Azzal számolunk, hogy romlik a fizetési morál, a recesszió miatt jóval kevesebb iparűzési adóbevételt tervezünk, az ingatlanpiac hanyatlása az értékesítésből származó összegeket csökkenti. Nem kötelező feladataink ellátására ezért kénytelenek vagyunk százmillió forinttal kevesebbet fordítani, így csak azok a szervezetek számíthatnak támogatásra, amelyek kötelező feladataink ellátásában segítenek. Megszüntettük a bizottságok által a civilszervezeteknek kiosztható keretet. Az egyházak, kisebbségi önkormányzatok múlt évi harmincmillió forintos keretének csak a felét tudjuk biztosítani.
– A Megyeri hidat fél éve adták át, milyen hatással van a kerület életére?
– Már decemberben kértük a főpolgármestert, vonja vissza a tehergépjármű-forgalmi stratégiát, mivel a Szentendrei út nem képes elviselni a megnövekedett átmenő forgalmat. Szakmai indokokat nem kaptam az elutasító válaszban. Azt szeretnénk elérni, hogy a Szentendrei út kerüljön ki a tranzitútvonalak közül. Bár elfogadott nyomvonalterv van a 10-es út bekapcsolására, az említett, 2018-ig érvényes stratégia sem számol az átadásával, addig a Bécsi útra, Vörösvári útra zúdulnak a teherautók.
ZSP
Forrás: Magyar Hírlap