Pongrácz Dániel, a Fővinform munkatársa elmondta, hogy a lezárás közvetlen közelében, a Margit híd kijelölt budai terelőútjain (Török u.-Üstökös u., Bem rakpart) élénk volt a forgalom, de folyamatosan lehetett haladni. A Margit híd pesti terelőútját (Tátra utca) elkerülték az autósok, a Nagykörút jól járható volt.
Nagy dugó a Flórián térnél alakult ki Budán, elsősorban a Szentendrei úti az új buszsáv miatt. Álltak még az autók Budán a Szépvölgyi úton lefelé, az Atilla úton az Alagút felé, reggel pedig a Budaörsi út-Hegyalja út-Kossuth L. u. útvonalon, de délelőttre már járható volt az Erzsébet híd is. Torlódás volt a Kiskörúton és a Pesti alsó rakparton is, de ott ez mindennapos rutin.
A Margit híd lezárva – délelőtti körkép Budáról az Árpád hídtól a Margit hídig
Pongrácz Dániel azt javasolja, hogy aki át akar kelni a Dunán, az minél kintebbi hídon tegye (Lágymányosi vagy a Petőfi hídon, északon a Megyeri vagy az Árpád hídon). Ne üljön fel senki annak, hogy első nap nem volt nagy a forgalom, a következő napokban várhatóan növekszik majd az autók száma, a jövő heti iskolakezdéssel pedig egészen biztos, hogy további dugók várhatók.
Tapasztalat [1], hogy a szokásosnál több a biciklis a fővárosban. A Margit híd járdáin nagy a dugó, többen arról számoltak be, hogy sok a gyalogos, sok a biciklis, szűkítették a járdát, alig férnek el egymás mellett.
Volt aki arról panaszkodott, hogy babakocsival lehetetlen bejutni a Margit-szigetre. A Margit-szigetre biciklivel is csak az aluljárón át lehet bekeveredni, az aluljáróban sötét és húgyszag fogadja a járókelőket.
Bár beígérték, a BKV egyelőre nem sűrítette a járatait, mondta Vitézy Dávid, a közlekedési cég felügyelőbizottságának tagja az Indexnek.
A Margit híd lezárásának első napja
A jelenlegi állás szerint csak októberben sűrítenék a 4-es 6-os villamosokat, a 2-es metrót, az 1-es villamost és a ráhordó buszjáratokat, ami Vitézy szerint késő. Véleménye szerint a fővárosnak már most el kell rendelni a sűrítéseket, hogy a jövő heti iskolakezdésre be lehessen vezetni azokat.
Dr. Dulin Jenő közlekedéspszichológus az Indexnek elmondta, nem számít, hogy a lezárás első napján mennyien közlekedtek, az iskolakezdéstől legalább 20 százalékkal növekszik a forgalom. Véleménye szerint a Margit híd lezárása nem volt megfelelően előkészítve, sok volt a huza-vona, pontonhíddal hülyítették az embereket, ami nem javította a közhangulatot.
Hozzátette: ha az emberek feleslegesen kénytelenek más útvonalon közlekedni, az rossz szemléletű cselekvésre készteti őket, feszültek lesznek, tolakodnak, beelőznek a sorokba.
Dugóhíradó
2009.08.24. 12:45 – Tenczer Gábor