Az M0-ás autóút részét képező északi híd tervezése 1993-ban kezdődött, építeni pedig 2006-ban kezdték. A hídon irányonként két sávot, és az átlagosnál szélesebb leállósávokat építenek, északi oldalára kerékpárutat, a déli oldalára pedig gyalogutat terveznek. A híd végül a Megyeri híd nevet kapta, annak ellenére, hogy a 2006-os internetes szavazáson a legtöbb szavazatot Chuck Norris kapta, de Stephen Colbert és Jon Stewart amerikai humoristák, illetve Zrínyi, Eötvös és Pató Pál nevei is felmerültek a voksoláson.
Az 1870 méter hosszúságú Megyeri híd hosszában öt, széltében pedig kettő darab hídszerkezetből áll, mondta az obuda.hu érdeklődésére Rapkay Kálmán, a Hídépítő Zrt. igazgatója. Ezek közül a budai oldalon lévő ártéri, a Szentendrei-sziget fölötti és a pesti oldalon a 2-es számú út fölött húzódó vasbeton hidak szerkezetépítése már február végén befejeződött, jelenleg a szegélyépítések és a szigetelések zajlanak, a közeljövőben pedig megkezdődik a korlátépítés.
A maradék két hídszerkezet közül a Duna szentendrei-ága fölötti mintegy 300 méter hosszúságú acélszerkezetű híd építése is befejeződött már, az egyenként nagyjából 100 méteres elemből az utolsót – a hatodikat – március 28-án helyezték el az építők.
A Megyeri híd leglátványosabb eleme, a Nagy-Duna feletti ferdekábeles híd még épül. Két, egyenként száz méteres magas “A” alakú pilon tartja a felszerkezetet. A közel 120-140 tonnás hídpálya-elemeket kábelekkel kötik fel a pilonokra. A hídszerkezet összesen ötven acélszerkezetből áll, amelyekből harmincnyolc már a helyén van, tette hozzá Rapkay Kálmán.
Az igazgató szerint május végén, június elején várható, hogy az utolsó hídelem is a helyére kerül, ami azt jelenti, hogy a forgalom várhatóan ősszel veheti majd először igénybe az új Északi M0-ás hidat.
Az M0 körgyűrű további, a 10-es és a 11-es út közötti szakaszának megépítése azonban egyelőre várat magára. A 8-9 kilométeres körgyűrű-részre hét nyomvonalterv készült volt korábban – mondta az obuda.hu érdeklődésére Béni Gyöngyi, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. szóvivője. A tervek ellen azonban – mivel a lakosság egy részének véleménye szerint a változatok a békásmegyeri és ófalui épületekhez közel haladtak – több helyi és fővárosi civilszervezet is (például az S.O.S. Békásmegyerért, Levegő Munkacsoport) tiltakozott.
A hét változatból végül három teljes és két betétváltozat szerepelt a környezetvédelmi előzetes vizsgálati dokumentációban; ezek közül – miután sikeresen megegyeztek a civilekkel és az önkormányzatokkal – egy teljes és a két betétváltozat kapott a továbbtervezésre vonatkozó előírásokat tartalmazó környezetvédelmi hatósági határozatot. Az ezek alapján összerajzolt két teljes nyomvonalváltozatról készül most részletes környezeti hatástanulmány, melyeket kormányrendelet is rögzíteni fog.
Az út túlnyomó része – a nyomvonaltervek szerint – alagútban vezet, tette hozzá Béni Gyöngyi. A felmerült környezetvédelmi problémák egy részére a Műszaki Egyetem által korábban elvégzett szélcsatorna-vizsgálat adott választ, ami nem támasztotta alá a civilek és az önkormányzatok azon félelmeit, miszerint az alagutak szellőzése miatt a kipufogógázok és egyéb anyagok a lakott terület nagy részén káros mértékű szennyeződést okoznak. A vizsgálat azt mutatta ki: a felfelé szálló áramlatok és a szél hatására ezek a káros anyagok előbb felhígulnak, majd eltűnnek.
A kérdésre, hogy mikor várható az útszakasz megépítése, Béni Gyöngyi elmondta, hogy számos egyeztetés van még hátra, de ha minden jól alakul, akkor 2011-ben foghatnak majd neki az építkezésnek, vagyis 2013 előtt semmiképp sem készül el a körgyűrű észak-budai továbbvezetése.