Pedagógiai konferencia és programsorozat Óbudán

Hírek
Közzétéve:

Meg kell tanítani a diákokat tanulni – vélekedett a Pedagógiai Szolgáltató Intézet megbízott igazgatója Áderné Tavaszi Edit megnyitó beszédében. A „Változó tudás, változó kompetenciák” című eseménysorozat harmincnégy programmal várja az érdeklődő pedagógusokat. Összesen 23 bemutató, plusz egy kiselőadás, továbbá négy óvodai foglalkozás által ismerkedhetnek meg az érdekeltek, mit is jelent a gyakorlatban a címben jelölt kompetencia változás. A bemutatók a játék, szövegértési és matematikai, szociális kompetenciák témái köré csoportosíthatók. Áderné Tavaszi Edit utalt arra, hogy a gyerekeknek a megváltozott viszonyokhoz alkalmazkodva a problémamegoldást, toleranciát, logikus gondolkodást, érvelést, és a kooperáció képességét kell kifejleszteniük magukban.

Az integráció és felzárkóztatás gyakorlatba ültetése kapcsán Bús Balázs polgármester a pedagógusok felelősségéről beszélt. Mint fogalmazott, a tanároknak ebben a mind kaotikusabbá váló-, válsággal sújtott környezetben stabil viszonyítási ponttá kell válniuk. A gyermekek fejlődését a család és az iskola közösen határozzák meg.
Úgy fogalmazott: „A tanulókban kódolt adottságok csökkentése vagy fejlesztése a pedagógusok készségein is múlik, azonban hiba lenne az iskolában felmerülő kisebb, nagyobb problémákért a pedagógus társadalmat hibáztatni. A családi értékrend és anyagi lehetőségek, determinálják a diákok jövőjét. A tanárok feladata, hogy orientálják a diákokat, fejlesszék képességeiket, ezen túlmenően azonban csak remélhetik, hogy az adott család a többségi társadalom konszenzuson nyugvó értékeit védeni, és nem gyengíteni fogja.”

A tudás megszerzésének helyszíne már nem kizárólag az iskola – figyelmeztetett prezentációval egybekötött előadásában Brassói Sándor az Oktatási és Kulturális Minisztérium főosztályvezető-helyettese. Információrobbanás következett be, mely betört az iskolákba is. A pénzügyi ismeretek, az információ-technológia, a média kommunikáció olyan új szakterületek, melyek megismerése nélkül a tanulók tanulmányaik végeztével a nyitott európai munkaerőpiacon komoly versenyhátrányba kerülhetnek. A rutinon alapuló, mechanikus szabálykövetés oktatási módszere már a múlté. Ma már a kreatív, analitikus ismeretek szükségesek, melynek átadásához a diákok tevékeny bevonása által vezet csak út.

A rendezők szándéka, hogy az óvoda és iskola közösen, találjanak olyan területeket, melyekben az egymásra épülő oktatási intézmények, az egymástól való tanulás lehetőségét is biztosítják.
A megnyitót követően a Veres Péter Gimnázium tanulói néptánc előadását tekinthették meg a résztvevők.

Az eseménysorozat részletes programja

obuda.hu

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság