Elsőre furcsának tűnt egy világhírű filmes céget a szürke óbudai panelházak tövében keresni, pláne, hogy ott is egy egykori gyártelep egyik épületébe kellett becsengetnem. A volt textilgyár egyik szárnyát bérli és újíttatta fel – az építész szakma figyelmét is felkeltő minőségben (érdekesen keverve a high-tech formákat a gyár eredeti oszlopaival, padlózatával) – a Colorfront közel 20 fős csapata. A filmes utómunkaszoftverek fejlesztésére alapított cég idén februárban Los Angelesben vette át az Amerikai Filmakadémiától a mérnöki-technikai Oscar-díjat.
Amikor belépek az impozáns előtérbe, a díjat egy hónapja átvett három szakember – Jászberényi Márk, Priskin Gyula és Perlaki Tamás – épp kávézik, és a néhány hét múlva esedékes Las Vegas-i útjukat beszélik meg, ahol egy nagy filmes expón mutatkoznak majd be.
A Jászberényi Márk és testvére, Áron által az ezredforduló környékén alapított cég egy olyan szoftverrel vált világhírűvé, amely a filmek utólagos fényelését teszi lehetővé. A Lustre program mára az egész világon elterjedt, Hollywoodtól Indiáig minden nagy filmstúdió használja, irigylésre méltó hírnévnek örvend. A piacvezető DI (digitális fényelés)-rendszert számos filmhez használták, többek között ezzel készült az Apocalypto, A Da Vinci-kód, A Faun Labirintusa vagy A Karib-tenger kalózai. Jászberényi úgy saccolja, hogy mára a világon bemutatott filmek 95 százaléka készül digitális fényeléssel, e piacon a vezető program a Lustre.
A teljes cikk az origo.hu oldalán