Átalakul a vagyonkezelő

Hírek
Közzétéve:

Megszűnik a Vagyonhasznosítási Osztály

Közlemény

Az önkormányzat vagyongazdálkodási és vagyonkezelési tevékenységének szervezeti átalakítása miatt a Polgármesteri Hivatal vagyonhasznosítási osztálya 2011. augusztus 31- ével megszűnik. Az osztályon végzett feladatok 2011. szeptember 1- jétől az alábbiakban részletezettek szerint kerülnek ellátásra.

Az Óbudai Vagyonkezelő Zrt.-hez kerül:

  • a lakások, helyiségek, telkek, intézményi ingatlanok értékesítésének előkészítése, lebonyolítása
  • a kül- és belterületi telekingatlanok, valamint a nyugdíjasházi lakások bérbeadása
  • az önkormányzati lakáscserékhez kapcsolódó teljes ügyintézés
  • bérleti jog pénzbeli térítés ellenében történő megszüntetése iránti kérelmek kezelése
  • tartási szerződésekkel kapcsolatos ügyintézés
  • az önkormányzattól részletre vásárolt ingatlanok esetében vételárhátralék fennállásáig a tulajdonjog átruházáshoz

újabb megterheléshez való hozzájárulás megadására irányuló kérelmek elbírálása

  • a társasházi alapító okirat módosítások, azok ellenőrzése
  • a békásmegyeri és a Kolosy téri piac üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátása

A Polgármesteri Hivatal Főépítészi és Várostervezési Irodájához kerül:

  • a tulajdonosi hozzájárulások megadására irányuló kérelmek kezelése
  • a közterületeket érintő szabályozásokkal, telekalakításokkal kapcsolatos ügyintézés
  • a társasház-felújítási, életveszély-elhárítási, és a zöldfelület-gondozási pályázatok lebonyolítása

A Vagyonkataszteri Csoport a Polgármesteri Hivatal pénzügyi és gazdálkodási főosztályának irányítása alatt működik tovább.

A kérelmek kezelésében a Polgármesteri Hivatal érintett szervezeti egységei, valamint az Óbudai Vagyonkezelő Zrt. munkatársai továbbra is állnak a lakosság szíves rendelkezésére a megszokott félfogadási időben.

Bús Balázs polgármester

 

A változás kapcsán a vagyonkezelő új irányítója rövid interjút adott az Óbuda Újságnak:
– Milyen egyéb változások várhatók az Óbudai Vagyonkezelő Zrt. működésétől? – kérdeztük Eperjesi Zoltánt, az új szervezet vezérigazgatóját.
– A Celer Kft. fő tevékenysége az ingatlankezelés volt, mintegy 3500 önkormányzati tulajdonú lakás, 450 üzlethelyiség, illetve telek kezelését, bérbeadását, felújítását és karbantartását végezte. Szeptember 1-jével ez a tevékenység kibővül az értékesítésre szánt ingatlanok pályáztatásával, valamint az adásvétel lebonyolításával. De hozzánk kerül a békásmegyeri és a Kolosy téri piac üzemeltetésével összefüggő feladatok is.
– Az új szervezet élére az ön személyében új vezető is kerül. Hol volt eddig és milyen tervekkel érkezett a zrt.-hez?
– Június 1-je óta dolgozom az önkormányzatnál a Celer Kft. ügyvezető igazgatójaként. Közgazdász vagyok, a versenyszférából jöttem: korábban gazdasági igazgató voltam energetikai, szállítmányozási cégeknél. Nagy kihívás számomra, hogy korszerű céget építsek az Óbudai Vagyonkezelő Zrt.-ből, ahogy ezt várja tőlem az önkormányzat. Nyilván nem lesz egyszerű a gazdasági válság közepette a kerület szociális elképzeléseit ötvözni a piacorientált vállalatirányítással, de mindent elkövetek, hogy sikerüljön, és a kerület lakosságának is minél több előnye származzon a tevékenységünkből.

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság