A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány honlapján közzétett beszámoló szerint az új szolgáltatás bevezetésére a megkeresések számának ugrásszerű növekedése miatt szükség.
Ma Magyarországon minden harmadik gyermek szülei elválnak; a válások negyedében nem születik egyezség, így a kapcsolattartás, a gyerek lakóhelye és nevelése folyamatos konfliktusok forrása. Minden tizedik gyerek bántalmazás, erőszak áldozatává válik, és több mint 24 ezer gyerek él családon kívül állami gondoskodásban, akiknek a képviseletét országosan csupán 23 gyermekjogi képviselő látja el.
Az Alapítványhoz beérkező megkeresések elemzése alapján kiderült, hogy gyakoriak az ismétlődő kérdések, információigénylések, amelyek megválaszolása nagyon fontos, ám elvonja az alapítvány szakértőit a komplex, súlyosabb esetek kezelésétől.
A gyors segítségnyújtás, információszolgáltatás azért is nagyon fontos, mert a gyermekjog speciálisan az a terület, amelynél nem szerencsés, ha a problémájukra megoldást keresők nem kapnak azonnal érdemi segítséget. Olyan megoldásra volt tehát szükség, amely az alapkérdésekben szinte azonnal tud segíteni, rövidíti a várólistát, és bárki számára ingyen elérhetővé teszi a tájékozódást.
A chatbot a leggyakoribb gyermekjogi kérdésekre tud választ adni, az erőszak, oktatás, válás és a koronavírus jogi vonatkozásaival kapcsolatban.
A válaszadásban minden esetben nagy segítséget jelent, ha a kérdező a kérdéseit egyszerűen, érthetően teszi fel, miközben használja az őt érdeklő probléma legfontosabb kulcsszavait. Fontos, hogy a beszélgetés során a kérdező ne adjon meg semmilyen személyes adatot. Kép- vagy hangfelvétel, link küldésére a beszélgetés során a kérdezőnek nincs lehetősége.
A chatbot bevezetésének célja az volt, hogy széles körű, országos segítséget tudjon biztosítani a magyar gyerekeknek.
A chatbot működéséről itt tájékozódhat bővebben.