Az árvízvédelmi falat erősítik a rakpartnál

Hírek
Közzétéve:
Budapest, 2016. január 6. A támfal megerõsítésén dolgoznak a Gróf Eszterházy János rakparton, az Árpád hídnál 2016. január 6-án. A munkálatok miatt sávlezárás és forgalmirend-változás nehezíti a közlekedést a környéken. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
A támfal megerősítésén dolgoznak a Gróf Eszterházy János rakparton, az Árpád hídnál 2016. január 6-án. A munkálatok miatt sávlezárás és forgalmirend-változás nehezíti a közlekedést a környéken.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Amint arról korábban hírt adtunk, az építési, javítási munkálatok miatt egyirányúsították a Slachta Margit rakpartot Óbuda felé. Emlékezetes, hogy 2013-ban az elmúlt két évszázad második legnagyobb árvize vonult le a Dunán. A védelmi tapasztalatok azt mutatták, hogy a fal szerkezete megsérült, amelynek következtében a tömegközlekedés szempontjából kulcsfontosságú HÉV forgalma egy újabb árvíz esetén fennakadhat. A fal hiányosságai miatt jelentős védelmi munkálatokat kell végezni ezen a szakaszon. Tekintettel arra, hogy az elmúlt másfél évtized során igen nagyárvizek ellen kellett megvédeni a fővárost, a védvonalrendszer e pontján elengedhetetlenné vált a támfal javítása.
A fővárosi beruházásban készülő munkálatok eredményeképpen a támfal hosszabb és magasabb lesz, nagyobb biztonságot nyújt majd a jelenlegi szerkezetnél, és a talajban kialakuló veszélyes szivárgások ellen is nagyobb védelmet biztosít majd. Először 278,8 méteren elbontják a rossz műszaki állapotú, vegyes anyagú támfalat, majd 7 méter ún. mély alapozás következik. Ezt követően 75 méterrel hosszabb, összesen 353,8 méteres vízzáró vasbeton támfal épül, melynek tetejére már olyan korszerű, mobilgát fogadására alkalmas fémszerkezetek kerülnek beépítésre, melyek segítségével tovább lehet emelni a támfal magasságát és fokozni a gát védelmi képességét.

A Fővárosi Csatornázási Művek kéri a közlekedők szíves megértését és türelmét Óbuda árvízvédelmi szempontjából kiemelten fontos támfal építési és javítási munkálatainak idejére. A munka ütemezésénél kiemelt figyelmet fordítottak a budai fonódó villamos építési forgalomkorlátozásaira, és csak ezt követően, de még egy esetleges tavaszi árhullám érkezését megelőzően végzik el a fenntartási munkálatokat. A tervek szerint a feladat elvégzésének végső határideje: április 30.
A munkálatok során elszenvedett kényelmetlenségekért cserébe biztonságosabb árvízvédelmi gátat és megújult környezetet kap a HÉV Árpád híd, Szentlélek téri megállója.

 

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság