Díjmentes marad a parkolás a Gyógyszergyár utcai lakótelepen és az iskola előtt is

Hírek Kiemelt hírek
Közzétéve:

Számos jelzés érkezett Önkormányzatunkhoz a Gyógyszergyár utcai lakótelepen és a Krúdy Gyula Általános Iskola környékén kialakult parkolási problémákról, ezért lakossági fórumot szerveztünk az ott élők és közlekedők, az érintett szülők számára. A beérkezett vélemények ismeretében Önkormányzatunk kijelentheti: fizetős parkolást nem vezetünk be a szóban forgó területen, ugyanakkor dolgozunk a helyzet mielőbbi megoldásán. A gyors megállást és kiszállást biztosító K+R parkolóhelyek kialakítása folytatódik, ezen kívül valamennyi felmerülő, tehermentesítést szolgáló javaslatot vizsgálunk.

Mint ismert, 2025. január 1-jével a fizetős parkolási zónák kiterjesztése nyomán kerületünkben a Gyógyszergyár utcai lakótelep körüli ipari övezetben Önkormányzatunk bevezette a fizetős parkolást. Azóta számos jelzés érkezett hozzánk közlekedési és parkolási fennakadásokról, így például arról, hogy az ott dolgozók a lakótelep parkolóját, illetve az iskola utcáját használják, reggelente pedig különösen nehézkes lett a közlekedés a környéken.

Az érintettek tapasztalatainak megosztása, véleményének megismerése érdekében lakossági fórumot hívtunk össze a Krúdy Gyula Általános Iskolába, többek között Burján Ferenc és Béres András alpolgármesterek, Turgonyi Dániel és Csongrádi János önkormányzati képviselők részvételével.

Mint a fórum elején Béres András parkolásért is felelős alpolgármester kifejtette, nagyon sok jelzés arról érkezett, hogy az ipari részen bevezetett fizető parkolás miatt többen átparkolnak a lakóövezeti részre, és az iskolához, ezzel komoly forgalmi fennakadásokat és parkolási problémákat okozva,  ezért az Önkormányzat egyik javaslata volt, hogy a fizető parkolást a Gyógyszergyár utcára is ki kellene terjeszteni, mert akkor megszűnne a környék autólerakat jellege, így lakossági kedvezménnyel parkolhatnának a lakosok az otthonuk mellett.

Másik önkormányzati javaslat volt, hogy ahol az út szélessége nem teszi lehetővé, ott lehetőleg csak az egyik oldalon parkoljanak autók. Burján Ferenc alpolgármester megjegyezte, a fő cél, hogy az itt lakóknak legyen hol parkolniuk, amikor hazaérkeznek.

Egyirányúsítás, zebrák, magasságkorlázozás

A lakosok részéről az egyik leggyakoribb panasz volt a reggelente szünet nélkül érkező autók áradata a Gyógyszergyár utcában. Sokan pedig még a fekvőrendőrök ellenére is száguldanak. Sok iskolához érkező szülő a garázsok elé parkol le, amíg a gyermekét az intézménybe kíséri, ám közben nem tudnak kiállni az indulni szándékozók. Vannak, akik attól tartanak, hogy az iskola elé tervezett P+R parkolóhelyek miatt kevesebb hely jut az ott lakóknak, közben egyes szülők keveslik a tervezett 8 darab P+R parkolóhelyet, a reggeli fél 8-8 órás csúcsidőre is. A közeli Orbán Balázs utcába a tiltó tábla ellenére kamionok, betonkeverők járnak, több autónak nekimennek. Megint mások a tanulóvezetők jelenlétét nehezményezték.

Megoldási javaslatként a lakosok, környéken élő részéről többek között elhangzott: a Gyógyszergyár utcát lenne ideális egyirányúsítani, a parkolást csak az utca egyik oldalán lehetővé tenni. Új parkolóhelyek kellenének – merőlegesen lehetőség szerint -, illetve zebrára is szükség lenne, a kamionok ellenében pedig valamilyen magasságkorlátozás. A lakosok részéről egyhangú vélemény és visszajelzés volt, s ezt Önkormányzatunk jelenlévő vezetői, képviselői is megértették: a helyiek mindenek előtt nem szeretnék a Gyógyszergyár utca környékét is bevonni a fizető parkolási övezetbe.

A Gyógyszergyár utcai lakótelepen és az iskola előtti parkolás is marad díjmentes 

„Éppen azért hívtuk össze a lakossági fórumot, hogy első kézből ismerhessük meg az érintettek tapasztalatait, véleményét. Megértettük és elfogadjuk a többség kérését, nem lesz fizetős parkolás az iskola környékén. Megígérhetjük továbbá, hogy valamennyi felmerült megoldási javaslatot – akár  forgalomtechnikai jellegű, zebrák vagy parkolók létesítéséről szóló javaslatot – meg fogunk vizsgálni, kivitelezhető-e és mivel járna egészen pontosan” – reagált Béres András a lakossági fórumon elhangzottakra, aki a sok felvetésre a fórum végén egy nagyobb blokkban válaszolt. Szavait megerősítette Püspöki Ákos, a III. kerület infrastruktúrafejlesztésért felelős mérnöke is.

„Klímabarát kerületként, zöldterület kárára új parkolóhelyeket létesíteni nem fogunk. Számunkra az sem elsődleges szempont, hogy a parkolás nyereséges üzlet legyen: a legfontosabb a parkolási helyzet kezelése, hogy akik itt laknak, azoknak legyen esélye a lakásuk környezetében parkolni” – jegyezte meg Béres András, hozzátéve, a szabálytalan behajtók tisztában vannak saját szabálytalanságukkal, de nyilván megfontolható a gyakoribb közterületi ellenőrzés is.

A K+R parkolók kialakítása folytatódik

Az alpolgármester kitért arra is, hogy nem III. kerületi, hanem egy 2019 előtt született fővárosi döntés alapján került kijelölésre a parkolási zóna. Ennek keretében első ütemben éppen az egyik kaszásdűlői lakótelepen vezettek be fizető parkolást, amely akkor optimális megoldásnak számított.

A legegyszerűbbnek tűnő megoldásokat is átfogó közlekedési hatásvizsgálat előz meg. „Amit a szakemberek életképesnek vélnek és meg is valósítható, azokról a megoldásokról újabb lakossági fórumot tartunk majd, az érintettek ellenében természetesen nem fogunk semmilyen döntést hozni. Az azonban biztos, hogy a K+R parkolók kialakítása tovább folytatódik az iskola előtt, hogy akinek nagyon sürgős, meg tudjon állni, be tudja kísérni a gyerekét” – tette hozzá Béres András.

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság