Korábbi cikkünkben olvashatták, hogy a H5-ös HÉV Batthyány tér felé tartó szerelvényei 2016. február 9. óta az Aquincum állomásnál új, az ellenkező irányú vonatokéval egy vonalban elhelyezett peronnál állnak meg. A BKK tájékoztatása szerint a megállóhely átköltöztetésére – amelynek köszönhetően az Aquincumnál megálló vonatok, illetve buszjáratok felől csökkent a gyaloglási távolság – a Budapest-Esztergom vasútvonal felújításához kapcsolódó építkezés adott lehetőséget.
A Batthyány tér felé tartó H5-ös HÉV-re február 9. óta az Aquincum állomáson új peronnál lehet felszállni, amely a Szentendrei út vasúti híd és Zsófia utca közötti szakaszán húzódik.
Az új peron mindkét végén taktilis jelek segítik a vakok és a gyengénlátók biztonságosabb közlekedését. A megállóhelyen a kényelmesebb várakozás érdekében új padokat, esőbeállókat helyeztek el.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgató az esőbeállókkal kapcsolatosan így fogalmazott: Az esőbeállók kialakítását a BKK határozza meg a HÉV vonalakon. Az előírásoknak megfelelően, a HÉV vezetőjének az összes ajtót látnia kell a tükörből – ez egy ívben lévő megállónál, mint az aquincumi bonyolult feladat. Az új esőbeállók 5 méteres egységekből állnak, ezekből a bal, azaz új peronon négyet (2X10 méter), illetve hármat (15 méter) szereltünk fel. A jobb peronnál 15 méteres esőbeállót építettünk.A becslések szerint a 10 méteres esőbeálló alá kb. 25 ember fér el, a 15 méteres alá harmincheten tudnak beállni.
A gyalogosok, a kerékpárosok, illetve az autósok megszokták, hogy a Batthyány tér irányába haladó vonatok megálltak az átjáró előtt; mivel az új megállóhely üzembe helyezésével a szerelvények csak a Zsófia utcai útátjáró után állnak meg, a HÉV-ek biztonsági okokból lassabban haladnak át az átjárón.
A H5-ös HÉV vonalán Békásmegyer állomáson is várható akadálymentesítés. Ez az itt létesítendő P+R parkoló beruházással együtt valósulhat meg a következő években. Egyéb vonali fejlesztés jelenleg nincs napirenden.
A Szentlélek téri HÉV megálló mögötti, még a 2013-as árvíz során megsérült támfalat a BKV Zrt. és a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. közösen újjáépítteti (a III. kerületi Slachta Margit rakpart Árpád híd környéki szakaszán). A munkálatok legkésőbb 2016. április 30-ig befejeződnek.