Az első hosszú CAF villamos a mai naptól, azaz március 31-étől közlekedik az 1-es villamos vonalán, majd nyárig további tizenegy jármű is forgalomba áll a közelmúltban felújított és meghosszabbított vonalon. A világ leghosszabb villamosából tizenkét szerelvény közlekedik majd a fővárosban. Ebből tizenegy darab már Budapesten van, a tizenkettedik áprilisban érkezik meg. Ezek a járművek jelenleg a szükséges próbafutásokat végzik az üzembehelyezési engedély megszerzéséhez, hogy nyárra, az átadás-átvételi eljárás végére mind a tizenkét hosszú CAF forgalomba állhasson az 1-es villamos nemrég felújított, valamint meghosszabbított vonalán. Az egyterű, alacsonypadlós, légkondicionált villamosokkal egytől egyig az 1-es vonalon lehet majd utazni.
Külső Bécsi úti villamos
Lakossági fórumon ismertette a BKK a Bécsi útra tervezett villamos terveit. A már ismert elképzelés szerint mind az 1-es villamos, mind pedig a fonódó hálózat viszonylatai meg lesznek majd hosszabbítva egészen a nyáron átadott Aranyvölgy vasúti megállóig, ahol intermodális csomópont épül. A BKK villamos- és buszjáratai, a Volán buszai, valamint az esztergomi vasút között lehet majd kényelmesen, a lehető legrövidebb sétával átszállni a közös (vég)állomáson, ahol kiszolgáló egységek is helyet kapnak majd. A tervek szerint 126 férőhelyes P+R parkoló és 160 férőhelyes B+R kerékpártároló is épül majd Aranyvölgynél. A BKK illetékesei a lakossági fórumon arról tájékoztatták a megjelenteket, hogy a fejlesztésnek előreláthatólag ebben az évben elkészülnek a végleges tervei, és kiírják a kivitelezésre a közbeszerzési eljárást. Várhatóan jövőre kezdődnek a munkálatok, az átadásra 2018-ban lehet számítani.
A projekt során a Bécsi út a Farkastorki út és a jelenlegi vasúti átjáró között teljesen megújul. Mindenhol megmarad a jelenlegi 2×1, illetve 2×2 sávos kapacitás, a közúti közlekedés nem veszít területeket. Kerékpárút épül a teljes szakaszon, valamint megépül a villamos vágánya is öt köztes megállóval, valamint a végállomással. A fejlesztéssel a Bécsi út környéki területek közvetlen Hungária körúti és metró kapcsolatot kapnak, a pilisi térségből autóval vagy a Volán járatokkal érkezők a kerület határán átszállhatnak majd a közösségi közlekedésre akár Buda, akár Pest irányába, ezzel jelentősen csökkenhet a kerület közúti forgalma. A projekt finanszírozására 2015 márciusában kormányhatározat született, a 2014-2020-as uniós ciklus programjai biztosítják a forrást.