Fontos döntések születtek a képviselőtestület ülésén

Hírek
Közzétéve:

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata 2015. július 31-én vezette be fizető parkolási rendszert Belső-Óbudán. A meglévő fizető várakozási övezeteken belül az óbudai lakosokat érintő parkolási problémák megszűntek, a várakozás feltételei rendeződtek. Ugyanakkor az agglomerációból érkező gépjárművezetők a kerület fizető várakozási övezetein kívül eső, kaszásdűlői területeit továbbra is P+R parkolóként használják, ez az ott lakó óbudai polgárok parkolási lehetőségeit ellehetetleníti. Mindezek alapján indokolttá vált egy újabb, 5. díjtételű fizető várakozási övezet kialakítása Kaszásdűlőn, a Bojtár utca – Huszti út – Kazal utca – Szentendrei út – Záhony utca – Sujtás utca – Gázgyári lakótelep III. csoport – Gázgyár utca – Ángel Sanz Briz út – Duna folyam – Bogdáni út – Hévízi út – Vörösvári út – Bécsi út által határolt területen. A kerületi képviselő-testület döntése alapján Bús Balázs polgármester terjeszti majd a fővárosi közgyűlés elé a javaslatot, utóbbi hatásköre a végső döntést meghozni.

A 2016-ban elkészült kerületi fakataszter adatai alapján egyértelműen látható, hogy a Királyok útja – Nánási úti fasor helyi védelemre érdemes természeti értéket képvisel. A teljes fasor 427 db fából áll, melynek egyik kiemelkedő értékű részén juharlevelű platán fasor (Platanus x hispanica) is áll. A platánok többségének életkora 50 év feletti, több 80-90 év feletti faegyed is található itt. A fakataszter adatai alapján a kerületben található 11 db 100 éves életkoron felüli fák közel fele – 5 db – ebben a fasorban áll. A platánok átlagos magassága 17 méter, átlagos törzsátmérőjük 58 cm, tehát valóban hatalmas fákról beszélhetünk. Fenti adatok jól mutatják, hogy a fasor kiemelkedő természeti értéket képvisel, ezért indokolt lehet védetté nyilvánítása. A kerület képviselő-testülete is egyetért ezzel, és a természet védelméről szóló törvény alapján kezdeményezi a teljes fasor helyi jelentőségű terület védetté nyilvánítását a Fővárosi Önkormányzatnál.

A testületi ülésen tájékoztatta a képviselőket a 2016. évi munkájáról Horváth Antal rendőr ezredes. A BRFK III. Kerületi Rendőrkapitányság vezetője elmondta beszámolójában kitért a különböző bűnesetek számának statisztikai csökkenésének bemutatására, kiemelve, hogy minden területen eredményesség mutatható fel, különös tekintettel a kiemelt bűnügyek területén. Az eredményességi mutatók nem csak a felderített bűnesetek számára, hanem a reagálási időre, az állomány közterületen eltöltött idejére is vonatkozik. Horváth Antal kiemelte a kapitányság jó kapcsolatát és szoros együttműködését Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyeletével és a kerületi polgárőrséggel, akik számos esetben támogatták a rendőrök munkáját. A tavalyi évben a baleset-megelőzésen a bűnmegelőzés területén is folytatódtak a kapitányság korábban is sikeres programjai: Iskola rendőre, Ovi-zsaru, Szülői Drog-prevenciós programok. A kapitányságvezető külön kiemelte a tavaly szeptemberben önkormányzati támogatással elindult kerékpár-regisztrációs programot, amely idén is folytatódik. A képviselők elfogadták a beszámolót, és megköszönték a kerületi rendőrök munkáját.

2017. január 1-e óta hatályos a motoros vízi járműveket terhelő települési adó. Azóta sok észrevétel érkezett a rendeletalkotóhoz. A motoros vízi járművek tárolásával foglalkozó vállalkozók aggodalmuknak adtak hangot: Mivel a hajózási tevékenység szezonális jellegű, s ha a teljes év adóköteles, úgy a tulajdonosok a vízi járműveiket a használati időn kívül elszállíthatják a kerületből, így vállalkozásuk gazdálkodási tevékenysége veszélybe kerülhet. A most elfogadott rendeletmódosítás szerint az adóalanyoknak – a hajózási tevékenység szezonális jellegét is figyelembe véve – két negyedévre keletkezik tényleges adófizetési kötelezettsége. Amennyiben egy naptári éven belül két negyedévre a víziközlekedésről szóló törvényben meghatározott okiratok adattartalmának megfelelő adóbevallási kötelezettségüknek és adófizetési kötelezettségüknek egyaránt határidőben eleget tesznek, kedvezményként az év hátralevő negyedévére, negyedéveire eső adót nem kellene megfizetniük.

A szezonális adóztatással szemben, (ami nagyjából szintén két negyedévre korlátozódott) e szabályozásnak az az előnye, hogy nemcsak azokat adóztatja, akik ebben az időszakban tárolják, illetve használják a kerületben a vízi járművüket, hanem azokat is, akik csak a szezonon kívül tartják itt a hajójukat és a szezonban jellemzően balatoni vagy tengeri hajózásra használják azokat.

A képviselőtestület döntése értelmében kezdeményezik a Fővárosi Közgyűlésnél a főváros köztisztaságáról, illetve a szmogriadó-tervről szóló Fővárosi Közgyűlési rendelet felülvizsgálatát és módosítását. A gyakorlati tapasztalatok, valamint lakossági bejelentések ugyanis rávilágítottak több problémára is. Az egyik az, hogy a jelenlegi előírás szerint az ingatlan tulajdonosa (kezelője, használója) köteles gondoskodni az ingatlana előtti járda, továbbá a járda és a kocsiút közötti kiépített vagy kiépítetlen terület gondozásáról, tisztán tartásáról, szemét- és gyommentesítéséről, hó eltakarításáról és síkosság mentesítéséről; a beépítetlen telekingatlan tisztán tartásáról és gyommentesítéséről; a telekingatlanról a gyalogjárda és az úttest fölé nyúló ágak és bokrok megfelelő nyeséséről. Ez a megfogalmazás azonban számos problémát vet fel azon ingatlanok esetében, ahol az ingatlan előtt nem húzódik járda, tekintettel arra, hogy ezekben az esetekben nem értelmezhető a kötelezettség. A vonatkozó rendelet szankciót sem tartalmaz, így az ellenőrzésen túl nem lehet érvényesíteni a kötelezettséget.

A levegő szennyezettség kapcsán az említett fenti fővárosi rendelet módosítását is kezdeményezték a képviselők, mivel pontosítani szükséges az avar és kerti hulladék égetésének tilalmát – javasolt néhány engedélyezett időpont kijelölése, amikor a helyben maradó (nem komposztálható, nem elszállítható) kerti hulladékot el lehet égetni. Ugyancsak javasolták valamilyen szankció megállapítását a kötelezettségek elmulasztása esetén, továbbá jelezték, felhatalmazást szükséges adni az ellenőrzésre jogosultak számára a szankciók alkalmazására.

A képviselőtestület elfogadta az önkormányzat 2017-2021 időszakra vonatkozó sportkoncepcióját. A dokumentum az elkövetkezendő öt évben, a kerület sportéletében vállalt szerepét részletezi, figyelemmel a kerület lakosainak egészségügyi állapotára és igényeire. A sportról szóló 2004. évi I. törvény alapján a települési önkormányzat feladatkörébe tartozik a helyi sportkoncepció meghatározása és megvalósítása, a sporttal foglalkozó helyi szervezetekkel való együttműködés, a tulajdonában álló sportlétesítmények fenntartása, működtetése, az önkormányzati iskolai sporttevékenység feltételeinek megteremtése. Az önkormányzat jelen formában elkészített sportkoncepciója szervesen illeszkedik a 2011-2016 közötti időszak sportkoncepciójához. Tágan értelmezi a sport fogalmát, mely magában foglalja a testnevelés és sportkultúra valamennyi területét: a szabadidős- és versenysportot, valamint az önkormányzat tulajdonában álló, vagyonkezelésbe átadott sportlétesítmények fejlesztési elképzeléseit. A koncepció felvázolja azokat a sportcélú elképzeléseket is, amelyek az elkövetkező 5 éves időszakban meg kíván valósítani.

A képviselők döntése nyomán az önkormányzata társasház felújítási pályázatot hirdetett a kerületben lévő társasházak és lakásszövetkezetek részére. A 2016. évi költségvetésről szóló önkormányzati rendeletben e célra jóváhagyott keretösszeg: 72.000.000 forint, amelyből általános társasház felújítás esetén a társasházak vissza nem térítendő támogatására 21.000.000 forint, kamatmentes kölcsönre 49.000.000 forint, míg életveszély elhárításra 2.000.000 forint lett elkülönítve. A pályázaton elnyerhető legmagasabb összeget – 2.000.000 forintot – a korábbi évek gyakorlata alapján határozták meg.

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata idén is zöldfelület-gondozási pályázatot hirdet a kerületben lévő társasházak és lakásszövetkezetek részére. A pályázaton elnyerhető legmagasabb összeg 250 000 Ft vissza nem térítendő támogatás. Pályázatot azon társasházak/lakásszövetkezetek nyújthatnak be, amelyeknek az önkormányzat felé nincsen tartozásuk. A pályázat útján elnyert pénzösszeg többek között a lakóépület közvetlen környezetében lévő, közterületen fekvő zöldfelületek gondozására, rendbetételére, kialakítására és megtisztítására, valamint parképítési feladatok elvégzésére fordítható.

Az önkormányzat több kulturális tevékenységet végző egyesülettel is szerződést köt vagy hosszabbít 2017-ben. A képviselők megszavazták, hogy az előző évekhez hasonlóan is közszolgáltatási szerződés keretén belül támogatják a Térszínház Egyesületet, melynek keretében az egyesület kulturális, oktatási és művészeti szolgáltatásokat nyújt. A Térszínház Egyesület a kerület kulturális programkínálatát színesíti, az ifjabb generációt is megcélozva.

Közszolgáltatási szerződést kötött az Önkormányzat az Anima Musicae Kamarazenekar Egyesülettel is. Az Anima Musicae Kamarazenekar megalakulásától fogva nagy szerepet vállal Óbuda kulturális életében való részvételével, színvonalas komolyzenei koncertek elődadásával. A szerződés lehetőséget teremt arra, hogy zenekar az Óbudai Társaskörben 2017. évben 5 előadást tartson a kerület kulturális kínálatának színesítése céljából.

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata a kerület még zöldebbé és virágosabbá tétele érdekében Virágos Óbuda címmel pályázatot ír ki III. kerületi lakosok számára. A pályázat célja, hogy ösztönözze és elismerje azokat a személyeket és közösségeket, akik fontosnak tartják környezetük esztétikai minőségét, és ennek érdekében gondozzák, növényekkel, virágokkal szépítik azt. A pályázaton a legszebb virágos előkertet, virágos udvart díjazzák társasházi és családi házi kategóriában.

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság

Kapcsolódó bejegyzések

Hírek
Közzétéve:

„Ne skatulyázz be!” – Március 21. a Down-szindróma világnapja

Hírek
Közzétéve:

Mi lesz itt évtizedek múlva?

Hírek
Közzétéve:

Karácsony alkalmából LEGO-csomagokat kap minden harmadik kerületi óvodás csoport