Idén már 25. alkalommal: Sziget Fesztivál

Hírek
Közzétéve:

Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani azoknak, akik a rendezvényünk közvetlen közelében élnek. Akik nemcsak a fesztivál előnyeit, hanem adott esetben a hátrányait is elszenvedik, türelmet és toleranciát tanúsítanak irányunkba. Hisz’ bármennyire is igyekszünk nekik a legkevesebb kellemetlenséget okozni, sajnos képtelenség teljesen észrevétlenül szervezni egy ilyen méretű eseményt. Köszönjük tehát, hogy ezt megértik és elfogadják. Továbbá bízunk abban, hogy a rendezvény számos pozitívumát is figyelembe veszik, hiszen turisztikai és gazdasági szempontból egyaránt Magyarország egyik legsikeresebb „projektjéről” beszélhetünk – mondja elöljáróban Gerendai Károly főszervező.ám!

A lakossági észrevételeket 24 órában a +36 1 920-0676-os számon várják a fesztivál szervezői.

Az ország legnagyobb turisztikai attrakciója

Idén már a nyolcmilliomodik látogatót várjuk, és az elmúlt negyed században generációk nőttek fel úgy, hogy a fesztiválunk maradandó emléket jelent számukra. Gazdasági hatástanulmányok bizonyítják, hogy a Sziget nem csupán kulturális értelemben kimagasló, de komoly gazdasági tényező is az országban. Miközben a rendezvény költségvetésének kevesebb, mint 1 százaléka közpénz, addig a fesztivál által generált adó és járulékbevétel közel 5 milliárd forinttal gazdagítja évről évre a központi költségvetést. A fesztivál felépítésében és lebonyolításában 15 ezer ember működik közre, a fellépőktől a technikusokig, a jegyellenőröktől a rendezőkig, a vendéglátósoktól a takarítókig, vagy akár az önkénteseken át a diákmunkásokig. A Sziget az elmúlt 24 év alatt megközelítőleg 100 milliárd forinttal járult hozzá Magyarország GDP-jéhez. Valamint az adóbevételek, munkahelyteremtés mellett komoly, hosszabb távon ható turisztikai előnyt is jelent az országnak a fesztivál. Az általa generált nemzetközi kereslet növeli Budapest és Magyarország nemzetközi ismertségét, elismertségét. Büszkén mondhatjuk, hogy a Sziget ma az országunk legnagyobb turisztikai attrakciója, miattunk háromszor annyi külföldi látogató utazik hazánkba, mint a második legnagyobb attrakciónak számító Forma 1-es futamra – jelenti ki Gerendai.

Programok

Felsorolni nincs hely, hogy milyen sok programot kínál idén is a Sziget, s mint eddig megszokhattuk, a műfajok széles választékát sorakoztatja fel. Lesz ismét színház, cirkusz, tánc, film, irodalom, képzőművészet, performance, kabaré, szinte minden, amire kultúrát kedvelő embernek igénye lehet. De a zenei műfajok is rendkívül szerteágazóak, a pop-rock-tól az elektronikuson át a klasszikus zenéig vagy az operáig. Emellett a rendezvényen belül bemutatkoznak a legnagyobb fővárosi múzeumok, teret kapnak a „hungarikumok” és a különböző kortárs művészetek is.

Hanglimiter ezerrel

Idén terveznek-e változtatást a zajhatások csökkentésében?

Idén is sok látogatóra számítunk, de arra törekszünk, hogy a környéken élők számára, a fesztivállal járó esetleges kellemetlen hatásokat minimalizáljuk. Az elmúlt évekhez hasonlóan igyekszünk csökkenteni a zajterhelést, továbbra is 23 óra után befejezzük a szabadtéri színpadok programjait, hangfogó sátrakat alkalmazunk az éjszakai programoknál, s a legnagyobb sátor elé hangfogó falat építünk. Használjuk a legmodernebb technikát, az úgynevezett hanglimitert, ami nem engedi, hogy a megadott hangerőt bármelyik programhelyszín túllépje. Továbbra is egész éjszaka folyamatosan mérjük majd a környéken a hangerőt és azonnal korrigálunk, ha bármilyen problémát észlelünk. Természetesen idén is üzemeltetünk ingyenesen hívható számot, amin a nap 24 órájában fogadjuk a bejelentéseket.

Biztonság

Nem kell indokolni, a Sziget szervezői idén tovább szigorítják a beléptetés feltételeit. A tavalyi szigorítások idén is meglesznek, továbbá a TEK és a rendőrség dolgozóinak együtt- és közreműködése segít biztonságossá tenni a rendezvényt és környékét. A fesztivál biztonságának garantálása eddig is az egyik legfontosabb kérdés volt. – Biztosíthatjuk a lakosokat, hogy ezen a téren az eddigi erőfeszítéseink, nemzetközi szinten is, kimagaslóak. Az új kihívások miatt folyamatos fejlesztéseket végzünk – hangsúlyozza Gerendai Károly.

Parkolás

Idén milyen intézkedéseket tesznek annak érdekében, hogy minél kisebb fennakadások adódjanak a környék közlekedésében?

Alapvetően igyekszünk az autóval érkezők számát minimalizálni, minden fórumon felhívjuk a látogatóink figyelmét az alternatív közlekedési eszközök használatára. A BKK sűríti a menetrendszerinti járatait, a Sziget külön hajóval is megközelíthető és a reptérről külön busszal hozzuk el a fesztiválhoz az érkezőket, hisz’ a külföldiek nagy része már nem autóval érkezik. Kibérelünk a hajógyárin egy területet és idén már a Graphisoft park egy részét is, hogy tudjunk parkoló kapacitást bővíteni és ne a lakók elől vegyük el a meglévő helyeket, plusz több területen vállalkozók is üzemeltetnek ideiglenes parkolót a meglévő kapacitások mellé. A biztonságra csakúgy, mint korábban, a rendőrséggel karöltve folyamatosan ügyelünk. A közvetlen környék utcáit lezárjuk, oda csak a helyi lakosok juthatnak be autóval.

Takarítás

A fesztivál rendezői idén még nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra és a takarításra. – Természetesen a takarítást is folyamatosan elvégeztetjük, nemcsak a szigeten, hanem a környező területeken is, hiszen az a célunk, hogy minél kisebb nyomot hagyjunk magunk után. Sajnos az elmúlt években sok jogos panasz érkezett arra, hogy a fesztivál után nem megfelelően gyors a terület kitakarítása és helyreállítása, ezért idén különösen szigorú megállapodásokat kötöttünk a takarítást és helyreállítást végző cégekkel, ami reméljük, megteszi a hatását és mielőbb újra birtokba vehetik a környékbeliek az Óbudai-sziget közparkját.

Fejlesztések

Úgy tudjuk, fejlesztéseket is végeztek a Hajógyári-szigeten.

A park állapota nekünk is szívügyünk, így a kötelező helyreállítási munkákon felül számos olyan fejlesztést végeztünk és végzünk el most is, ami nem csak a mi érdekeinket szolgálja, hanem mindenkiét. Amióta a Sziget Fesztiválra és az ingyenes Gyereksziget rendezvénysorozatra használjuk az Óbudai- szigetet, mi finanszíroztuk és végeztettük el a következő munkálatokat: 8 hektár korábban nem parkterület parkosítása, futópálya kiépítése a gáton körbe, a gát megerősítése, az illegális szemétlerakók felszámolása, közvilágítás kiépítése, víz és csatornahálózat felújítása, ingyenes illemhely és mosdó létesítése a játszótérnél, a fák állapotának átvizsgálása, szükség esetén a rosszak cseréje. A munkák eredményeként több környezetvédelmi felmérés is bizonyítja, hogy a Sziget közterületeinek általános állapota az elmúlt 25 évben egyre jobb lett, miközben tudjuk, hogy a fesztivál igénybevétele hatalmas.