Jó Állam 2013 – kerületi kormányhivatal Óbudán

Hírek
Közzétéve:

2013. január 1-jével felálltak a járási hivatalok, ezzel elérhető közelségbe került a fontos kormányzati célként megjelölt egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfelek számára.  Az év végére az országban várhatóan megtízszereződik a működő kormányablakok száma, ahol hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8-ig várják az ügyfeleket. A III. kerületben az ügyintézés a szokott helyeken folytatódik: a hivatal központja a Harrer Pál utcában (az Adóosztály korábbi helyén) található, az Okmányiroda, a kihelyezett Okmányiroda és a Gyámhivatal címe nem változott, a régi, megszokott helyszíneken várják az ügyfeleket. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Január 1-jével a közigazgatási reform harmadik szakasza kezdődött meg azzal, hogy felálltak a járási hivatalok, a fővárosban – Budapest Főváros Kormányhivatalának kirendeltségeként – 23 kerületi hivatal jött létre,  az okmányirodák pedig kormányablakokká alakulnak át. A járási rendszer kialakításával a kormány célja, hogy a szolgáltató állam közelebb kerüljön az állampolgárokhoz, az ügyintézés gyorsabb és gördülékenyebb legyen.

A fővárosi kerületi hivatalok is január 1-jén kezdték meg működésüket a fővárosi kormányhivatal szervezeti egységeiként. Ide tartoznak az okmányirodák, a földhivatalok, a munkaügyi és a népegészségügyi kirendeltségek, itt lehet majd intézni a gyámügyeket, valamint egyes gyermekvédelmi és szociális ügyeket. Ez összesen több mint 80 ügykört jelent.

Az okmányirodai ügyintézéshez, ahol a kormányhivatal a legszélesebb körben kerül közel az állampolgárokhoz, továbbra is lehet időpontot foglalni, az önkormányzati honlapok helyett most már  a www.magyarorszag.hu kormányzati portálon, illetve  telefonon vagy személyesen a kiválasztott helyszínen.

A területi közigazgatási reform távlati célja az egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfelek számára, amelyet a 2013. év végére kialakuló kormányablakok valósítanak meg. Az országban 29, a fővárosban négy kormányablak működik (ebből egy a III. kerületben), de számuk az év során országszerte 300-ra nő.  A fővárosban minden kerületben az okmányirodák bázisán jönnek létre a kormányablakok, ahol több mint 2000 hatósági ügyet lehet majd egy helyszínen elintézni.

okmányiroda 550

A területi közigazgatási reform távlati célja az egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfelek számára, amelyet a 2013. év végére kialakuló kormányablakok valósítanak meg. Az országban 29, a fővárosban jelenleg négy kormányablak működik (ebből egy a III. kerületben, a Váradi A. utca 15. szám alatt) de számuk az év során országszerte 300-ra nő.  A fővárosban minden kerületben az okmányirodák bázisán jönnek létre a kormányablakok, ahol több mint 2000 hatósági ügyet lehet majd egy helyszínen elintézni.

Budapest Főváros Kormányhivatala III. Kerületi Hivatala 143 fős létszámmal kezdi meg a munkát. A személyi állományt részben a kerületi önkormányzattól államigazgatási feladatok ellátására átvett 85 fő, részben a járási hivatal szakigazgatási szerveként létrejövő Heltai Jenő utcai munkaügyi kirendeltség, illetve a Váradi utcában található szabálysértési hatóság dolgozói teszik ki. A hivatal irányításával Simon Józsefnét, az önkormányzat gyámhivatalának korábbi vezetőjét bízták meg.

A III. kerületi járási hivatal központja a 1033 Budapest, Harrer Pál utca 9-11. szám alatt ( az Adóosztály korábbi helyén) található, a Gyámhivatal, az Okmányiroda és a kihelyezett Okmányiroda már a járási hivatal részeként, de a megszokott helyszíneken kereshető fel.

A magyar közigazgatás szerves egységét képező, több száz éves múltra visszatekintő járási rendszert 1983-ban szüntették meg, most tehát harminc év után, új szervezeti rendben és új céllal alakultak meg, a fővárosban kerületi hivatalok néven.

A járások az államigazgatás legalsóbb területi szintjét jelentő egységeiként fognak működni, melyek az államigazgatási tevékenységek és szolgáltatások döntő többségét elérhető közelségben és magas minőségben biztosítják majd, mindezt az eddiginél jóval költséghatékonyabb módon. A rendszer tehát egyszerű és gyors hozzáférést nyújt a különböző államigazgatási szolgáltatásokhoz, miközben gondosan ügyel arra, hogy a már jól megszokott, létező ügyintézési helyszínek megmaradjanak. Az új rendszerben csak azok az ügyek maradnak a jegyzőknél, amelyekhez a helyi viszonyok ismerete elengedhetetlen, vagy amelyekben országosan nem egységes szabályozás és helyi mérlegelési lehetőség is van.

A budapestiek januártól elsősorban az okmányirodákban kerülnek kapcsolatba a fővárosi kerületi hivatalokkal. Az állampolgárok dolgát nagyban megkönnyíti, hogy az okmányirodák ügyfélfogadási módja egységesül, mégpedig az ügyfelek számára legkedvezőbb ügyintézési gyakorlat szerint. Az okmányirodák a már jól megszokott helyükön maradnak. (Kivétel a XII., a XIII., a XV. és a XXI. kerület, ahol az irodák könnyen megközelíthető, új helyre költöztek.) Budapesten folyamatosan vezetik be a kétműszakos ügyfélfogadási rendszert március végéig, ahol az állampolgárok este 8 óráig intézhetik ügyeiket, valamint minden irodában megvalósul majd az okmányirodai tevékenységgel kapcsolatos pénzbefizetés.

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság