Az M3 metróvonal északi szakaszának felújításához kapcsolódóan, a megnövekedett budai forgalomra tekintettel a BKK Közút november elején új, a Batthyány utca – Szentendrei út forgalmát segítő, hosszú, 120 másodperces ciklusidejű lámpaprogramot vezetett be a kerület legforgalmasabb gerincútján.
Az elmúlt hetekben az önkormányzathoz, valamint a kerületi intézményekhez beérkező lakossági észrevételeket a városvezetés több alkalommal közvetítette a közútkezelő felé. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a főútvonal forgalma a csúcsidőszakok kivételével ugyan egyenletes, azonban a hússzú jelzőlámpa-ciklus miatt a bekötőutakról, a lakótelepekről nehézkes felhajtani a Szentendrei útra. A közlekedők jelzései alapján elmondható, hogy a menetidő jellemzően nem, vagy minimális mértékben növekedett csak, a várakozás hely tevődött át a főútról a becsatlakozó utakra.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a Szentendrei út 88. szám előtt, a Kaszásdűlői HÉV megálló magasságában néhány éve kialakított gyalogátkelőhely okoz torlódást. Alkalmanként ugyancsak feltorlódnak a járművek a Szentendrei út – Monostori út kereszteződésében lévő csomópontnál is.
A BKK Közút Zrt. illetékesei válaszukban hangsúlyozták, hogy az első hetek tapasztalatai alapján a Szentendrei út forgalmát szabályzó lámpaprogramot folyamatosan igazítják az áthaladó forgalom intenzitásához. Jelenleg a Záhony utcai kereszteződés csúcsidőszakban a forgalmasabb irányban ugyan óránként akár 4000 jármű áthaladását is biztosítja, azonban vannak olyan időszakok, amikor ennél valamivel nagyobb kapacitásra is szükség lenne.
A kaszásdűlői gyalogátkelőhely környezetében az Ángel Sanz Briz út lezárása okoz időszakos torlódást, a Szentendrei úton emiatt növekedett meg a járműforgalom. Az említett út újbóli megnyitása a közútkezelő szerint orvosolja majd a Kaszásdűlői lakótelep előtti időszakos torlódásokat.
A BKK szakemberei egyeztetéseket folytatnak a Mátyás király úti kereszteződés forgalmi rendjének esetleges módosításáról annak érdekében, hogy az Ürömi út felől érkezőket is segítsék és növelni tudják a Rákóczi utca kapacitását is. Ehhez két forgalmi sávot vezetnénk át a Duna felé a Rákóczi utcai kereszteződésben, ami azonban csak akkor lehetséges, ha a Duna felőli irányból megszüntetnék a balra kanyarodási lehetőséget és sávot.