A Kismuzsika óvodai gyerektáncház program 2016-ban indult Bús Balázs Óbuda-Békásmegyer polgármestere és Kobzos Kiss Tamás Óbudai Népzenei Iskola egykori igazgatója kezdeményezésére. A Kismuzsika program csapata tapasztalt gyermektáncoktató óvodapedagógusok, néptánc pedagógusok, zenetanárok és népzenész tanítványokból áll. Egy nevelési év ideje alatt 4-6 alkalommal jutnak el az oktatók egy-egy óvodába, gyereklétszámtól függően. Ez évente csaknem 300 foglakozást jelent, amin több, mint 2000 gyerek, és 70 pedagógus vesz részt.
A Kismuzsika foglalkozások igazodnak az intézmények napirendjéhez: az oktatók délelőttönként, kétszer 40 percben foglalkoznak az ovisokkal. A témát mindig az aktuális ünnepköröknek megfelelően választják ki, ehhez kapcsolódnak a népi játékok és a táncok. Az idei nevelési évben is rengeteg népi hangszerrel ismerkednek meg a gyerekek, láthatnak, hallhatnak többek között citerát, tekerőt, dudát, furulyát, kontrát, hegedűt és kobozt.
Az óvodapedagógusok a Kismuzsika program részeként továbbképzésen is részt vesznek. A képzés során azokat a népszokásokat, dallamokat, népi játékokat, táncokat tanulják meg, amiket a Kismuzsika népzenei foglalkozásokon is látnak, hogy beépíthessék mindennapi munkájukba.
Tavasszal megjelent a Kismuzsika című kötet – Szerényi Andrea és Cseke-Marosi Eszter munkája -, mely tartalmazza az Óbudai Népzenei Iskola Óvodai Programjának módszertani leírását és elemzését, a foglalkozások leírását és az óvodákban játszott népi játékok és dallamok kottáit. A könyvhöz tartozik egy DVD melléklet is, melyen 6 óvodai népzenei foglalkozás látható, 6 óbudai óvoda közreműködésével. A 2019-2020-as nevelési évben a Kizsmuzsika könyv anyagát játsszák majd az óvodákban, bízva abban, hogy a könyv anyaga beépül az ovik zenei életébe.
A Kismuzsika foglalkozás nagyon fontos része az óvodások életének. A korán elkezdett zeneoktatás fejleszti a ritmusérzéket, a gyermeki kreativitást, emellett önkifejezésre, önbizalomra nevel. Mindemellett fejlődik a gyerekek szociális érzékenysége is: a zene együttműködésre tanítja a gyerekeket, formálja a közösséghez tartozás érzését.