Megnyílt az ország első, okmányirodai ügyeket is ellátó kormányablaka a Hegyvidék Központban. Az új ügyfélszolgálati irodában nem csak a XII. kerületben élők, hanem bármely ügyfél intézheti hatósági ügyeit – adta hírül a XII. kerület hivatalos honlapja.
Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter az október elsejei avatóünnepségen arról beszélt: az okmányirodák és a kormányablakok rendszerének összevonásával, megújításával olyan ügyintézési pontokat kívánnak létrehozni, amelyek révén „nem az embereknek kell az ügyek után menniük, hanem az ügyek mennek az emberekhez”. Hozzátette: a Hegyvidék Központban nyílik meg az első olyan kormányablak, amely a kormányhivatali ügyek mellett okmányirodai feladatokat is ellát. Az új kormányablak nem csak elhelyezkedésével, hanem nyitva tartásával is az emberek igényeihez igazodik: hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8-ig várja az ügyfeleket. „Az új iroda egy darabka a jövőből: reményem szerint minél több ilyen, küllemében is megújult kormányablakot tudunk átadni az elkövetkező hónapokban” – mondta a miniszter.
Pesti Imre, a fővárosi kormányhivatal vezetője kifejtette, hogy a közigazgatási átalakítások az embereket szolgáló „jó állam” megteremtésének jegyében történnek. Az okmányirodák kormányablakokká alakításának folyamata nem csak külsőségekben, hanem tartalomban is komoly változást jelent, hiszen a jövőben kétezernél is több ügyet lehet majd a kormányhivatalok ügyfélszolgálatainál intézni. A kormányablakokban már jelenleg is több mint 150 üggyel foglalkoznak, a Hegyvidék Központban nyílt, integrált irodában pedig az okmányirodai feladatokkal együtt 200 feletti ügyet tudnak intézni.
A Hegyvidék Központban nyílt kormányablakban tehát már okmányirodai ügyeket is lehet intézni. Ilyen többek között:
- személyi igazolvány kiállítása, cseréje, pótlása iránti kérelem,
- egyéni vállalkozás megkezdésének bejelentése, megszüntetése,
- magánútlevél iránti kérelem,
- vezetői engedély kiállítása, cseréje, pótlása iránti kérelem,
- törzskönyv kiállítása, cseréje, pótlása iránti kérelem,
- forgalmi engedély kiállítása, cseréje, pótlása iránti kérelem,
- rendszámtábla, regisztrációs matrica cseréje, pótlása iránti kérelem.
Az új kormányablak ellátja az integrált ügyfélszolgálati irodákban intézhető közel 150 ügyet is. Az ide betérők továbbítás céljából előterjeszthetnek különböző beadványokat, például:
- TAJ- kártya iránti kérelem,
- EU Kártya kiállítása iránti kérelem,
- öregségi nyugdíj megállapítása iránti kérelem,
- családi pótlék, anyasági támogatás igénylése,
- gyermekgondozási díj (GYED), gyermekgondozási segély (GYES), terhességi-gyermekágyi segély (TGYÁS) iránti kérelem,
- állampolgársági ügyekkel kapcsolatos kérelmek benyújtása, stb.
Mindezeken felül, ahogyan az ország minden integrált ügyfélszolgálata, a XII. kerületi kormányablak munkatársai is tájékoztatást nyújtanak lényegében a legtöbb állami közigazgatási üggyel kapcsolatban, és szükség szerint segítenek az ügyintézés folyamatában.
web: https://www.kormanyablak.hu/web/v/kezdjeitt
Forrás: hegyvidek.hu