A budai fonódó villamoshálózat létrehozásával a 17-es három másik járattal egyesül majd, észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalakat és Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolatot kialakítva a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé.
Az idén ősszel induló projekt szerint a 17-es villamos egyesül három budai járattal (a 19-es, 41-es és 61-es villamosvonalakkal), így észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. Átépül a Széll Kálmán tér vágányhálózata is a tér rekonstrukciójához kapcsolódva. A budai fonódó villamoshálózatra új, alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok érkeznek a jövőben. A munkálatok már idén ősszel elindulnak, de a legjelentősebb forgalomkorlátozással járó munkákat 2015 tavaszán és nyarán végezik majd.
A projektben új vágányszakasz épül a Frankel Leó utca és a Margit körút között, ezáltal a Széll Kálmán teret és Óbudát átszállásmentesen használható villamospálya köti majd össze. A Széll Kálmán tér felé a villamosok a Török utca bal oldalán haladnak majd a Margit körút felé, míg az óbudai irány a nagykörúti vonalról annak Margit híd budai hídfő megállója előtt ágazik észak felé, és a Frankel Leó utcán keresztül éri el az óbudai vonalat. A Széll Kálmán téri irány megállója a Margit körút–Török utca sarka előtt, a Bem mozinál, a bal oldali járdán, míg az óbudai irányé a Frankel Leó utca és a Vidra utca sarkán lesz.
A Török utcát, a Frankel Leó utcát és a Bécsi utat is teljes szélességben felújítják a Tímár utcáig, átépül a Margit körúti vágány Török utca és a Margit híd budai hídfő közötti szakasza. A közműszolgáltatók a beruházás elindítása előtt a szükséges közműkiváltásokat, illetve -felújításokat elvégzik, ezután kezdődhet a vágányok és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra építése. A Török utca és a Frankel Leó út által határolt könyvtár előtti parkba utcabútorokat és növényeket telepítenek. A Zsigmond teret pedig új forgalmi renddel biztonságosabbá, könnyebben átjárhatóvá teszik, illetve parkosítják.
Megváltozik az Üstökös utcai kereszteződés forgalmi rendje: a közúti forgalomban balra kanyarodási lehetőséget ad a Batthyány tér felől érkezőknek. Az Árpád fejedelem útja–Komjádi Béla utca csomópontban is biztosítjuk a déli irányból érkezők számára a balra kanyarodást.
17-es villamosvonal infrastruktúrája teljesen megújul a Margit híd és a Tímár utca között. Korszerű pályát, felsővezetéket, megállóhelyeket építenek, a felújítás kiterjed a Frankel Leó utca és a Bécsi út kockaköves szakaszaira is. A megállókba akadálymentes közlekedésre alkalmas peronokat építenek. A BKK beszerzése nyomán új, alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok érkeznek a vonalra.
A kivitelezésére tavaly decemberben kiírt közbeszerzési eljárás eredményét a Budapesti Közlekedési Központ 2014. július elején hirdette ki. Ennek értelmében a villamoshálózat Bem rakparti ágát a BEM Tram Konzorcium, a Széll Kálmán téri ágat pedig az ÓBUDA Tram Konzorcium építheti meg. A beruházásról a www.bkk.hu oldalon található részletes tájékoztatás.
Forrás: budapest.hu, bkk.hu