Önkormányzatunk augusztus végén pályázati felhívást tett közzé, hogy az idén lejáró szerződések helyébe új, a mai kor igényeinek megfelelő és a műemléki környezethez illő területhasználati szerződést kössön.
A pályázatok október közepi benyújtási határidejére négy pályázat érkezett, majd az azt követő egy hónapos hiánypótlási időszak végére három pályázat maradt versenyben. A pályázat keretében a leendő tér kereskedelmi funkcióin kívül a terület fenntartására, a környezetbe illó építészeti megvalósításra, a nyújtani kívánt szolgáltatások biztosítására vonatkozó elképzelések mellett számos zöldterületi, műszaki és közművi tervet, nyilatkozatot kellett benyújtani. Természetesen a terület használatáért fizetendő ár is fontos szempont a bírálat során.
A pályázat győzteséről és az általa készített koncepcióról döntés várhatóan januárban születik.
A tér megújulása tehát együtt jár a jelenlegi állapot megszüntetésével és az új megépítésével. Emiatt néhány hónapig az óbudaiak és az erre járók türelmét, megértését kérjük majd.
A teret most uraló pavilonsor üzemeltetésére a pavilonok tulajdonosainak december 31-ig van szerződés szerint idejük, 2021 januárjában a jelenlegi pavilonokat elbontják, a leendő nyertes pályázó pedig a döntést követően fogja építési ütemtervét meghatározni.
Az átváltozás átmeneti kellemetlenségei után Óbuda kapuja méltó arculatot és környezetet nyer, a jelenleg elhanyagolt, beláthatatlan területek megszűnnek, a szolgáltatások bővülnek, az erre járók pedig esztétikus környezettel találkoznak a téren és környékén.
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat célja, hogy igazi találkozóponttá váljon a Szentlélek tér és környéke.