Tudnivalók a helyi adók befizetésének határidejéről és módjáról kerületünkben

Hírek
Közzétéve:

Az elektronikus ügyintézési lehetőségek kibővítésének köszönhetően az egyes adószámláik állapotáról, valamint az esedékes fizetési kötelezettségeikről személyes ügyintézés nélkül, egyszerűen és kényelmesen az E-önkormányzat portál online felületén is tájékozódhatnak a kerületi lakosok, valamint ugyanitt rendezhetik befizetéseiket is.

Az E-önkormányzat portál elérhető a https://ohp-20.asp.lgov.hu címen.

Mi szükséges az E-önkormányzat portál használatához?

Magánszemélyek és egyéni vállalkozók esetében az azonosításhoz mindössze Ügyfélkapu regisztrációra van szükség.

Gazdálkodó szervezetek egyenlegét az ügyvezető vagy az arra jogosult megbízott Cégkapuhoz rendelt Ügyfélkapujával tudják lekérdezni, melyhez a „Szerepkörváltás” funkciót kell használniuk. Amennyiben a rendszer szerint a felhasználónak nincs jogosultsága az adott cég képviseletére, vagy bármely más okból nem működik a szerepkörváltás, javasoljuk az alábbi linken található lépések végigvitelét: https://ohp-20.asp.lgov.hu/gyik_bekuldes_ceg_neveben

Hogyan kérhető le a portálon belül az egyenleg?

A bejelentkezés az „Ügyintézés bejelentkezéssel” gombbal, valamint a megfelelő azonosítás kiválasztásával történik. A bejelentkezés után legelőször az „Önkormányzat kereső” menüpont alatt szükséges megkeresni és beállítani Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatát, ezután használható az „Adóegyenleg lekérdezés” menüpont.

A lekérdezéshez mindenképpen meg kell adni a lekérdező személy adóazonosító jelét, gazdálkodó szervezetek és egyéni vállalkozók esetében pedig az adószámot.

Mi a teendő, ha a lekért egyenleg helyett az „adategyeztetés szükséges” hibaüzenetet küldi a rendszer?

Amennyiben a rendszer adategyeztetésre való felhívást ír ki, a lekérdező személyes adatai és a nyilvántartásunkban szereplő adatok között eltérés van. Ezt a 06 1 436-7186-os telefonszámon lehet jelezni az önkormányzat munkatársa felé, aki abban az esetben, ha mindent rendben talál, azonnal elvégzi az adatok frissítését.

Hogyan rendezhetik befizetéseiket a portálon keresztül?

A befizetés bankkártyával az „Adók, díjak, illetékek befizetése” menüpont alatt a „Befizetések lekérése” gombra kattintva rendezhető. A megfelelő adónemek és összegek kiválasztása után a banki oldalra navigál a rendszer.

Hogyan rendezhetik befizetéseiket utalással?

A szeptember 15-i határidővel fizetendő adónemek számlaszámai:

Építményadó: 12001008-00140568-00100009

Telekadó: 12001008-00107221-00100000

Magánszemély kommunális adója: 12001008-00131713-04800008

Amennyiben fizetési kötelezettségüket átutalással teljesítik, kérjük, adják meg az egyenlegértesítőn, a csekken vagy a határozaton feltüntetett egyedi azonosítójukat, valamint magánszemélyek esetén adóazonosító jelüket, jogi személyek esetén az adószámot.

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság