A januárban elfogadott helyszín kiválasztási javaslat után, a 2024-es olimpiai pályázat második és harmadik szakaszában folytatódik a helyszínek, klaszterek kidolgozása. A továbbtervezés során, a nemzetközi sportszövetségekkel történő egyeztetést követően, néhány versenyhelyszínt módosítani kellett, azonban a helyszín kiválasztás alapelvei és városszerkezeti koncepciója nem változott. A módosított terv célja az volt, hogy az új helyszínek és létesítmények a legoptimálisabb utóhasznosítási, valamint fenntarthatósági igényeknek is megfeleljenek.
A versenyhelyszíneket érintő egyik módosítás a III. kerületet érinti. Újdonság tehát, hogy a Duna térség Óbudai-sziget klaszterében jönne létre új beruházásként az Óbudai Aréna, mely az ökölvívó versenyszámnak adna helyet az olimpián.
Amint azt korábban jeleztük, Óbuda az olimpián a kerékpárosok központja lehet. Ez esetben annyi a változás, hogy a Testvérhegy helyett a Hármashatár-hegyen lennének a mountainbike versenyek. A Fővárosi Közgyűlés október 28-ai ülésén arról is döntött, hogy a garanciában meghatározott feltételek mellett vállalja,– amennyiben Budapest elnyeri a 2024-es Olimpiai Játékok rendezési jogát – a vonatkozó létesítményt az Olimpia Szervezőbizottságának rendelkezésére bocsátja. A garancialevél mások mellett az Óbudai Gázgyárnál tervezett, olimpiától függetlenül megvalósuló Velodromot is érinti, mivel a létesítmény helyszínéül kijelölt földterület jelenleg a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában áll.
A módosított tervek ide kattintva tekinthetőek meg részletesen (pdf).
Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében, uniós pályázati forrásból új P+R parkoló épülhet Békásmegyeren. A Fővárosi Önkormányzat által megjelölt 4+1 fővárosi helyszín közül az egyik a békásmegyeri HÉV állomás mindkét oldalát (az Ország út mentén lévő részt, illetve a 11-es főút és a HÉV közti üres területet) érintené. Itt épülne fel az összesen 377 férőhelyes parkoló, valamint egy új csomópont a 11-es út felől. A HÉV peronját lift és mozgólépcső kötné össze az aluljáróval. (A beruházás szükségessége és megvalósíthatósága független a 2024-es olimpiai pályázattól és a HÉV vonalak állami kezelésbe vételétől is.) A kivitelezési munkálatok 2017-ben kezdődhetnek.