Reggel és délután hosszú sorban állnak az autók a Bécsi úton a vasúti átjáró miatt. A polgármester elfogadhatatlannak tartja az Önkormányzat tulajdonosi hozzájárulásának semmibe vételét és a járatsűrítés negatív közúti hatásainak figyelmen kívül hagyását!
Szeptember elsejétől már óránként két vonatpár közlekedik az Esztergomi vasútvonalon, ami azt jelenti, hogy a Bécsi úti vasúti átjáró minden órában mintegy húsz percre zárva van. Ez csúcsidőszakban – reggel és délután – jelentős torlódáshoz vezet a Bécsi úton mindkét irányban. A legtöbb vonatra a ráadásul a legforgalmasabb időszakban, reggel 7:40 és 8:20 között kell számítani. Ezt egy facebook bejegyzésében a vasútvonal felújítását végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) is elismeri.
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata 2011-ben és 2012-ben úgy adott tulajdonosi hozzájárulást a vasútfejlesztés érdekében a közúti-vasúti szintbeli kereszteződés (fénysorompós vasúti átjáró) megtartásához, hogy a felújítást követően a vasútvonalon a járatszám nem növelhető.
A fejlesztési projekt keretében már épül a 10-es főút, illetve a Bécsi út elkerülő szakasza, amely kiváltja majd a fénysorompós vasúti átjárót, de ez nem készült el a vasútvonal augusztus 20-i átadásáig, illetve a szeptember elsejei jelentős járatsűrítésig. Az elkerülő út átadását, és ezzel a vasúti átjáró megszűntetését a NIF Zrt. ez év októberére ígéri csak.
Bús Balás polgármester hétfőn (augusztus 31-én) levélben hívta fel a NIF Zrt. vezérigazgatójának figyelmét arra, hogy Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata csak abban az esetben járult hozzá a vasútvonalon a járatsűrítéshez, ha átadták a Bécsi út elkerülő szakaszát, és megszűnt a Bécsi úti vasúti átjáró.
Bús Balázs polgármester augusztus 31-én, Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója részére küldött levelét az alábbiakban olvashatják:
A teljes levél, a kapcsolódó mellékletekkel együtt ide kattintva olvasható.