Most, hogy kitavaszodott, a gyalogosok és a kerékpárra szállók azzal szembesülnek, hogy még mindig meg kell tenniük a jókora kerülőt. Az újpesti oldalon, az Újpest-Városkapu vasútmegállónál kerítéssel le van zárva a járda a gyalogos és biciklis forgalom elől, a híd déli oldalán munkások dolgoztak a járdán.
Rapkay Kálmán a Hídépítő Zrt. Duna-hidak igazgatója szerint az újpesti vasúti híd felújítása során azt kérte a megrendelő, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy a kivitelezők mindent rendeljenek alá a vasúti közlekedés mielőbbi helyreállításának.
„Az volt tehát a legfontosabb, hogy 2008. szeptember 22-re a vasút menjen. Ez határidőre, igen fegyelmezetten, mondhatni műszaki bravúrral megoldható volt. Ennek azonban az lett az ára, hogy a többi munkát vasútforgalom mellett kellett és kell elvégezni, ami hiába a hétvégenkénti vágányzár, megnehezíti a dolgot” – magyarázta Rapkay Kálmán, aki példaként a hídszerkezet javában zajló korrózióvédelmi munkáit említette. „Így tulajdonképp rajtunk kívülálló okokból belecsúsztunk a télbe, ráadásul az időjárás sem játszott a kezünkre” – tette hozzá az igazgató, aki szerint az új határidő már tartható lesz.
A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. tájékoztatására szerint az Északi vasúti hídon lévő járda és a kerékpárút átadására legkorábban 2009. május 31-én kerülhet sor. A kerékpárút és a járda több szakasza, pl. a lépcsők és a rámpák ugyan már elkészültek, megnyitásuk azonban csak a munkák teljes befejezése után lehetséges. A járda és a kerékpárút akkor lesz befejezve, ha felkerül a csúszásgátló bevonat, illetve elkészül a térvilágítás, azaz felszerelik a kandelábereket.
Index.hu / obuda.hu