A felmérésből kiderült, hogy az óvodás gyerekek szüleinek 88,4 százaléka a tavaszi óvodabezárás idején valamilyen rendszerességgel igénybe vette az óvodapedagógusok által küldött játékos feladatokat. Csupán 11,6 százalék mondta azt, hogy egyáltalán nem használta. A válaszadók többsége az e-mailt, a Facebookot és a Messenger alkalmazás használatát tartotta a legmegfelelőbb online eszköznek.
A családok több mint a fele hetente vagy hetente többször is használta az óvodából érkező tartalmakat, 11,9 százalék pedig mindennap vagy naponta akár többször is.
Azok a családok, akik nem vették igénybe az online foglalkozásokat, feladatokat, ezt leginkább amiatt tették, mert a napi munka és az iskoláskorú testvér mellett ez nem fért bele a napirendjükbe. De az okok között szerepelt az is, hogy a tartalmak nem érdekelték a gyermeket. 7,2 százalék pedig feleslegesnek tartotta, mert inkább saját maga játszott, foglalkozott a gyermekkel.
Leginkább a mese, a vers, a kézműves tevékenységek és a játékos, mozgásos feladatok kötötték le a gyerekeket, de a szülők szerint hasznosak voltak az ének-zene, a környezetismeret és az iskola-előkészítő feladatok is.
A családok összességében elégedettek voltak az óvoda által küldött tartalmakkal. Véleményük szerint szükség van az online kapcsolattartásra, ha a koronavírus-járvány miatt az óvodák ismét bezárásra kényszerülnének. Ugyanakkor a szülők szerint egy hasonló helyzetben nagyobb hangsúlyt kellene majd fektetni az iskolába készülő gyerekek fejlesztésére.