Ahogy az előző években, tavaly is végeztek betegelégedettségi vizsgálatot a Szent Margit Rendelőintézet szakrendelőiben. Az eredmények jók, a szakrendelésekre érkezők elégedettek az ellátás színvonalával.
A 2012-es betegelégedettségi felmérés egyik fontos területe az előjegyzési lehetőségek igénybevételének vizsgálata volt. A megkérdezettek 64 százaléka érkezett időpontra, ez a 2011-es vizsgálathoz képest 7 százalékkal több. Az előző évhez képest 15 százalékkal nőtt azoknak a száma, akik telefonon kértek előjegyzést; a személyes és az e-mailes lehetőség mellett még mindig ez a legnépszerűbb formája az időpont-egyeztetésnek. Átlagosan a Csobánka téri szakrendelőben van mód a legrövidebb időn belül bejutni a vizsgálatokra, míg a legtöbb idő a Tüdőgondozóban telik el az időpont-egyeztetés és a vizsgálat között.
A Vörösvári úti szakrendelőbe érkezők 81 százaléka, a Csobánka téri rendelőt igénybevevők 90 százaléka, a Tüdőgondozóba látogatóknak pedig 78 százaléka öt percen belül sorra került a betegirányítónál. A várakozási idő a Csobánka téren csökkent, a Tüdőgondozóban valamelyest megnyúlt, a Vörösvári úton pedig hasonló, mint az elmúlt évben. A várakozási idő tekintetében a Vörösvári úton nincs jelentős változás, a Csobánka téri rendelőben viszont ma már kevesebbet várnak a betegek mielőtt behívják őket a vizsgálatra. Általánosságban elmondható, hogy az időpont nélkül érkezők hosszabb várakozásra kell, hogy számítsanak. A megkérdezettek szerint a vizsgálatra történő behívás során az előjegyzési, illetve az érkezési sorrendet betartják a rendelőintézet munkatársai.
A kérdőívet kitöltők túlnyomó többsége elégedett az egészségügyi személyzet bánásmódjával, és az egy betegre fordított idővel. A tavalyi eredményekhez viszonyítva Vörösvári úton dolgozó betegirányítók megítélésében figyelhető meg jelentős javulás. A betegek 82,6 százaléka véli úgy, hogy megfelelően tájékoztatták a betegségével kapcsolatban.
A felmérésben részt vevők véleménye tavaly óta tovább javult a kerület szakrendelőiről, a legnagyobb arányú javulás a betegek tájékoztatásában figyelhető meg. A megkérdezettek túlnyomó többsége, 97 százaléka ajánlaná másoknak is a Szent Margit Rendelőintézetet.
– A betegeinktől érkező javaslatok, észrevételek jelentősen segítik a munkánkat – hangsúlyozta dr. Thomka György, a Szent Margit Rendelőintézet ügyvezető igazgatója. – Megvalósult ötlet többek között, hogy a fizikoterápián néhány hónapja már hét órától fogadnak betegeket, így a kezelések még munkaidő előtt elvégezhetők. Az érdeklődők pontosabb tájékoztatása érdekében pedig idén tavasszal megújul weboldalunk és a várótermekben elhelyezett monitorok műsora is.
A Vörösvári úti szakrendelőben áthelyezték az előjegyzési irodát a főbejárattól a jobb oldali folyosó végére, így a betegeknek már nem a folyamatosan nyíló fotocellás ajtók között, a huzatban kell várakozniuk