Tisztelt Lakosok/Ügyfelek!
Kérjük Önöket, hogy a sürgősségi eljárások esetén – így különösen az építési konténerek kihelyezése vonatkozásában – szíveskedjenek előzetes konzultációt folytatni az ügyekhez kapcsolódó kollégáinkkal, hogy naprakészen tájékoztathassuk Önöket.
Szíves megértésüket, türelmüket és együttműködésüket ezúton is köszönjük!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a vendéglátó teraszokra vonatkozó korábban hatályban lévő átmeneti szabályozás hatálya 2022. szeptember 30. napjával bezárólag megszűnt, az ezt követő időszak vonatkozásában közterület-használati kérelmet kell benyújtani!
Módosult az önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és rendjéről szóló önkormányzati rendelet a 3 napnál nem hosszabb konténerek igénylése vonatkozásában: Önkormányzati rendelet módosítása
Közterület használati hozzájárulás igénylésének menete, feltételei:
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) által támasztott követelményeknek megfelelően, a közterület használat vonatkozásában is elektronikus ügyintézés működik.
– az ügyfél a kérelmet az előírt formanyomtatványon beadja, a nyomtatványon felsorolt mellékleteket;
– a hivatal a kérelmet ellenőrzi, szükség esetén az ügyfelet hiánypótlásra szólítja fel, illetve helyszíni szemlét tart;
– a hivatal a közterület használat vonatkozásában született döntést megküldi az ügyfél részére
Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és rendjéről szóló 10/2014. (II. 28.) sz. rendelet (továbbiakban Ör. itt elérhető ) 10. § (1) bekezdés értelmében a közterület-használati hozzájárulás iránti kérelmet a használat megkezdése előtt legkésőbb 15 nappal a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani. Az eljárás illetékmentes.
A közterület-használati kérelem nyomtatvány: /az Ör. 3. melléklete/ itt elérhető
- A közterület-használati díjak megállapítása szempontjából figyelembe veendő 3 db övezeti kategória: /az Ör. 1. melléklete/ itt elérhető
- A közterület-használati díjakat tartalmazó táblázat: /az Ör. 2. melléklete/ itt elérhető
- A Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat tulajdonában lévő közterület kert funkcióval történő használat bejelentő formanyomtatvány: /az Ör. 5. melléklete/ itt elérhető
- A filmforgatási helyszínek irodája által megküldött filmforgatások díjait tartalmazó díjtábla: itt elérhető
Az Eüsztv. 9. § (1) bekezdés aa) pontja alapján /E-papíron történő/ elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi ügy tekintetében a gazdálkodó szervezet.
A gazdálkodó szervezet meghatározása (a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § 6. pontja alapján):
– a gazdasági társaság,
– az európai részvénytársaság,
– az egyesülés,
– az európai gazdasági egyesülés,
– az európai területi társulás,
– a szövetkezet,
– a lakásszövetkezet,
– az európai szövetkezet,
– a vízgazdálkodási társulat,
– az erdőbirtokossági társulat,
– a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe,
– az állami vállalat,
– az egyéb állami gazdálkodó szerv,
– az egyes jogi személyek vállalata,
– a közös vállalat,
– a végrehajtói iroda,
– a közjegyzői iroda,
– az ügyvédi iroda,
– a szabadalmi ügyvivői iroda,
– az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár,
– a magánnyugdíjpénztár,
– az egyéni cég,
– továbbá az egyéni vállalkozó,
– emellett gazdálkodó tevékenységével összefüggő polgári jogi kapcsolataiban az állam,
– a helyi önkormányzat,
– a költségvetési szerv,
– jogszabály alapján a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó szabályokat alkalmazó egyéb jogi személy,
– a felsőoktatási intézmény,
– az egyesület,
– a köztestület,
– valamint az alapítvány.
Az E-papíron történő elektronikus ügyintézésre nem kötelezettek azok a személyek, akikre nem vonatkozik a fenti felsorolás szerinti egyik kategória sem.
Azok a magánszemélyek, akikre a fenti E-papíron történő elektronikus ügyintézési kötelezettség nem vonatkozik, magánszemélyként az alábbi három módon tudják az Önkormányzat részére benyújtani a közterület használati kérelmet:
- Hivatalunk Ügyfélszolgálati Irodáján, papír alapon benyújtva (az Ügyfélkapcsolati Osztály linkjén megtalálható ügyfélszolgálati rend: https://obuda.hu/szervezeti-felepites/tarsadalmi-kapcsolatok-foosztaly/),
- Önkormányzat levélcímére (1033 Budapest, Fő tér 3.) postai úton megküldve,
- illetve a kérelmező személyes Ügyfélkapuján keresztül /E-papíron/ is elküldhető.
A fenti joghelyek alapján a kérelmet a szükséges mellékletekkel a Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata, 1033, Budapest /Hivatali kapujára/ elektronikusan E-papíron kell benyújtani. (https://epapir.gov.hu).
Az E-papíron történő továbbításhoz a kérelem és mellékletei feltöltésekor:
– Témacsoport azonosító:
– Témacsoport neve:
– Ügytípus azonosító:
– Ügytípus neve:
kérdéseknél egyéb kategóriát célszerű megjelölni.
Címzettként BUDAPEST FŐVÁROS III. KERÜLET ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER ÖNKORMÁNYZATA 1033, Budapest sort kell kiválasztani.
A kérelem formanyomtatványhoz csatolni kell:
- A közterületen folytatni kívánt tevékenység gyakorlására feljogosító okirat (különösen: vállalkozói engedély, cégbírósági bejegyzés) egyszerű másolatát,
- Az igényelt területre vonatkozó helyszínt ábrázoló vázlatot, amelyen szerepelnie kell a környező utcáknak. Ebbe be kell rajzolni az igényelt területet a szükséges méretekkel úgy, hogy annak nagysága, elhelyezkedése egyértelműen megállapítható legyen,
- Az igényelt területre vonatkozó hivatalos helyszínrajzot, vagy a hivatal honlapján ingyenesen hozzáférhető térinformatikai rendszerből nyomtatott helyszínrajzot,
- Az elhelyezni kívánt létesítmény leírását és műszaki rajzát,
- Gazdasági társaságok esetében bankszámlaszerződés és aláírási címpéldány egyszerű másolatát.
- Amennyiben a közterület-használat során olyan tevékenységet végez, amely veszélyes mértékű környezeti zajt okoz, a zajkibocsátási határérték megállapításáról szóló döntést.
- Közúti igénybevétel esetén – a 3. pontban leírt helyszínrajzon túl – a vonatkozó helyszínt ábrázoló, a közútkezelő által jóváhagyott forgalomtechnikai vázrajzot.
- Zöldterületek használata esetén fényképekkel kiegészített állapotfelmérési dokumentációt.
továbbá az Ör. által (speciális területen lévő) közterületrészek használata esetén a vonatkozó részei szerint előírt egyéb mellékleteket. (pl.: Római parton, és a hozzá kapcsolódó Duna parti közterületek, a Kossuth Lajos üdülőparton és a hozzá kapcsolódó Duna parti közterületek, a Promenád, valamint az I. övezeti kategóriába tartozó területekre előírt speciális szabályok (Ör. 25. §) keretében előírt /pl.: hatályos főépítészi állásfoglalás/ további mellékletek).
Alkalmazott jogszabályok
– 2016. évi CL. Törvény (Ákr.)
– 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet
– 3/2013. (III. 8.) Főv. Kgy. rendelet
– 10/2014. (II. 28.) ÖK rendelet
– 36/2017. (IX.29.) ÖK rendelet