Várhatóan 2025 első negyedévében elkezdődhet a Flórián téri felüljárók felújítása – a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kihirdette a közbeszerzési eljárás eredményét. A munkálatok ugyan jelentős forgalmi változásokkal járnak majd, de nem várhatnak tovább, a negyven éve épült szerkezetek műszaki állapota jelentősen leromlott.
A Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, két íves hídból álló szerkezet naponta több tízezer jármű áthaladását biztosítja: kiemelt a szerepe Budapest és az agglomeráció közlekedésében, hiszen a főváros határán is átnyúló tranzitútvonalakat kapcsol össze. Azonban a több mint negyven éve épült felüljárók műszaki állapota sajnos jelentősen leromlott a legutóbbi beavatkozás óta: a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ami a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza.
Jó hír, hogy újabb fontos lépéssel került közelebb a tényleges munkakezdés a Flórián téri felüljáróknál. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bejelentése szerint a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzés eredményét kihirdették, a nyertes kivitelezővel, a KM Építő Kft.-vel pedig év végéig aláírják a felüljárók korszerűsítéséről szóló vállalkozási szerződést.
A beruházás során a szakemberek:
- kicserélik az útpálya burkolatát;
- helyrehozzák a vasbeton szerkezet hibáit;
- teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek felett az átázások okát;
- új vasbeton szegélyt építenek, amire új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek;
- a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be;
- javítják a vízelvezető rendszeren, a támfalak, a hídfők és a pillérek betonfelületein keletkezett hibákat, továbbá
- a régészeti leletek épségére is kiemelt figyelmet fordítanak.
A lezárások, terelések és alternatív útvonalak pontos részleteiről a BKK a tényleges munkakezdés előtt ad tájékoztatást.
A rekonstrukció 2025 első negyedévében kezdődhet, és előreláthatóan legalább egy évig, 2026 első negyedévéig tart. A cég nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést – de a teljes projektköltség a kötelező tartalékkeret, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható -, amihez a szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.