Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, hogy részt vesz a „Nyári diákmunka 2023.” elnevezésű munkaerő-piaci programban (a továbbiakban: Program), segítve ezzel az I., II. és III. kerületben állandó lakó-, vagy tartózkodási hellyel rendelkező, 16-25 év közötti, nappali tagozatos diákok nyári foglalkoztatását.
A program a Gazdaságfejlesztési Minisztérium koordinálása mellett, a Budapest Főváros Kormányhivatala Foglalkoztatási Főosztálya és a Kerületi Hivatalok Foglalkoztatási Osztálya megvalósításával indult.
A programban:
- az Önkormányzat (Polgármesteri Hivatal) és az önkormányzati fenntartású intézmények;
- a 16-25 év közötti, nappali tagozatos tanulói vagy hallgatói jogviszonnyal rendelkező és azt igazolni tudó diákok;
vehetnek részt – legfeljebb 2 hónap időtartamra –, 2023. július 1 – 2023. augusztus 31. közötti időszakban. Fontos feltétel a programban történő részvételhez, hogy a fiatalok szolgáltatást kérőként kérjék a nyilvántartásba vételüket, valamint foglalkoztatásra irányuló, vagy vállalkozási jogviszonnyal ne rendelkezzenek.
A programban a diákok kizárólag a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a továbbiakban: Mt.) hatálya alá tartozó munkaviszonyban foglalkoztathatóak.
Az állami foglalkoztatási szervként eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatal (a továbbiakban: járási hivatal) a program keretében a szolgáltatást kérőként regisztrált diákok számára munkaerő-piaci információt nyújt.
A program keretein belül, legfeljebb napi 6 órás foglalkoztatási jogviszony jöhet létre, esetlegesen a jelenleg folytatott tanulmányoknak megfelelő adminisztratív feladatokra vagy könnyű fizikai munkára vonatkozóan.
A bérezés az alábbiak szerint kerül megállapításra, a napi 6 órás munkaviszony létesítésével:
- szakképzettséget nem igénylő munkakör esetében bruttó 174 000,- Ft/hó/fő;
- szakképzettséget igénylő munkakör esetében bruttó 222 300,- Ft/hó/fő.
A diákok nettó munkabére – a 25 év alatti munkavállalók Szja-mentességét is figyelembe véve – havonta akár 141 810,- Ft/hó/fő is lehet.
Amennyiben a napi munkaidő kevesebb, mint napi 6 óra, a megállapítható munkabér ennek arányában csökken.
A programban való részvétel esetén, az alábbi feltételeket szükséges teljesíteni:
- A 16-25 év közötti nappali tagozatos diák közvetítést kérőként – nyilvántartásba vétel, regisztráció céljából –, 2023. június 15. napjától vegye fel a kapcsolatot a lakó-, vagy tartózkodási helye szerint illetékes Budapest Főváros Kormányhivatala III. Kerületi Hivatal Foglalkoztatási Osztályával (Cím: 1039 Budapest, Heltai Jenő tér 3.).
A nyilvántartásba vételhez szükség lesz a személyes okmányok, valamint az érvényes diákigazolvány bemutatására vagy a tanulmányok befejezése miatt kiadott iskolalátogatási igazolásra.
A célcsoportba tartozó diákok foglalkoztatásra irányuló, vagy vállalkozási jogviszonnyal nem rendelkezhetnek.
- A regisztrációt követően, a Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyeri Polgármesteri Hivatal Munkaügyi Irodáját (1033 Budapest, Fő tér 3. I. em. 34. iroda, tel.: 437-8601, 437-8623) szükséges felkeresni az egészségügyi alkalmassági vizsgálat intézésével, valamint a jogviszony létesítéséhez szükséges dokumentumok kitöltése miatt.
A diákmunkához kapcsolódó munkaszerződés megkötéséhez, az alábbi dokumentumok szükségesek:
- Adatlap, amely elérhető linken, vagy személyesen átvehető a Polgármesteri Hivatal Fő tér 3. I. em. 34. irodában);
- Megbízás bankszámlára utaláshoz, amely elérhető ezen a linken (ha nincs saját számlaszám, a szülő számlaszáma és a szülőtől egy nyilatkozat, hogy hozzájárul a diák bérének saját számlájára történő folyósításához);
- Személyazonosító igazolvány, lakcímet igazoló hatósági igazolvány, TAJ kártya, adóigazolvány, érvényes diákigazolvány vagy iskolalátogatási igazolás;
- Regisztrációs igazolás – Kormányhivatal Foglalkoztatási Osztály (1. pont)
- 16-18 éves diákok esetében szülői nyilatkozat, amely elérhető ezen a linken, amelyben a szülő hozzájárul, gyermeke személyes adatainak kezeléséhez, valamint ahhoz, hogy diákmunkát vállaljon;
- Nyilatkozat tartozásról, amely elérhető ezen a linken;
- Nyilatkozat személyes adatok kezelésére vonatkozóan, amely elérhető ezen a linken, 18. életévét betöltött diák esetében);
- a bemutatott okmányok alapján, az orvosi alkalmassági vizsgálatra szóló beutalót a Munkaügyi Iroda munkatársa állítja ki, amellyel az előzetesen egyeztetett időpontban szükséges megjelenni az Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Szent Margit Rendelőintézetben (1033 Budapest, Laktanya utca 4.). Az orvosi alkalmassági vizsgálat eredményét a Munkaügyi Iroda munkatársainak szükséges leadni.
Fontos! A tárgyévet követő évben a diákoknak 2024. május 20. napjáig adóbevallást kell készíteni a megszerzett jövedelemről, vagy a NAV készíti el a bevallást.
Várjuk minden kedves érdeklődő jelentkezését!