Jónak ítélik ellátásukat a betegek

Hírek
Közzétéve:

A vizsgálat kiterjedt az előjegyzés igénybevételére, a várakozási idő és az előjegyzés hosszúságára, az egészségügyi személyzet bánásmódjára, a tájékoztatásra, a betegjogok ismeretére, a várakozás körülményeire, a betegek egyéb szolgáltatásra való igényeinek felmérésére.
Az előjegyzés lehetőségével a megkérdezettek 56,6 százaléka élt. A telefonos időpont-egyeztetés lehetőségét a megkérdezettek 38,7 százaléka használta ki. Az előjegyzések 61,3 százaléka betegirányítóban és a szakrendeléseken történt. A 2010-es felméréssel összehasonlítva nőtt a szakrendelésen és az interneten kérhető időpont iránti igény.
A felmérésből kiderült, hogy az előjegyzési idő megnyúlt. A válaszadók 22,1 százaléka kapott három napon belül időpontot, ez 9,8 százalékkal alacsonyabb érték, mint tavaly. Az egy hónapon túl várakozók aránya 12,7 százalékkal növekedett az elmúlt év óta.

 

A Vörösvári úti rendelőintézet betegirányítójánál történő várakozási idő csökkent, a Csobánka téri rendelőintézet betegirányítójánál a várakozási idő pedig hasonló a 2010-es felméréshez.
A kérdőívet kitöltők túlnyomó többsége elégedett az egészségügyi személyzet bánásmódjával, és az egy betegre fordított idővel. Mind a Vörösvári úti, mind pedig a Csobánka téri rendelőintézet betegirányítójában dolgozó munkatársak viselkedésének megítélése jelentősen javult.
A páciensek 87,1 százalékát tájékoztatták betegségével kapcsolatban, 10,2 százalékuk nem ért mindent betegségével, kezelésével kapcsolatban. A válaszadók 2,4 százaléka nem elégedett a tájékoztatás minőségével.
A betegjogok ismeretének vizsgálatakor kiderült, hogy az intézeteket látogatók 68,6 százaléka van tisztában azzal, hogy megtekintheti betegkartonját, leleteit. Ez az előző évekhez képest alacsonyabb arány.

Idén először egy ötös fokozatú skálán értékelték a várakozás körülményeit a páciensek. A legjobbnak a gyermekfogászatokon és a tüdőgondozóban ítélték a körülményeket. A betegek erről alkotott véleménye a Vörösvári úti rendelőintézetben is jónak mondható, a Csobánka téri rendelőt inkább közepesre értékelték.
A páciensek intézményről alkotott véleménye hasonló, mint tavaly. A betegek túlnyomó többsége ajánlaná mások számára is a szakrendelőket, az elégedetlenek aránya csupán 6,8 százalék.
Áttekintve a 2010-es és a most készült betegelégedettségi vizsgálat eredményeit, megállapítható, a legszembetűnőbb javulás a betegirányítóban dolgozó munkatársak viselkedésének pozitív megítélésében történt.
(Forrás: Szent Margit Rendelőintézet Nonprofit Kft.)

A fenti ábra szerint a betegek ellátásról alkotott véleménye jó. A 10-es skálán az ellátás minőségét 7 és 10 között 73,4 százalékuk osztályozta. A közepesnek ítélők aránya 19,2 százalékos, ennél rosszabbra a betegek 7,3 százaléka értékelte a betegellátást. A 2010-es felméréshez hasonlóak az eredmények. Bár többen adtak közepesnél alacsonyabb minősítést mint tavaly, a 10-es skálán számított átlageredmények között minimális az eltérés.

Kiemelt hírek

Óbuda Újság Összes Óbuda újság