Aktuális tájékoztatások

Tisztelt Ügyfelek!

Az alábbi oldalon találhatók a Kereskedelmi Csoport aktuális tájékoztatásai.

2022.06. 23.

Tájékoztató vendéglátó üzletek NTAK regisztrációs kötelezettségéről

Ezúton tájékoztatjuk, hogy a jogszabályi rendelkezések alapján minden hazai vendéglátó üzletet elektronikusan regisztrálni kell a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba, azaz az NTAK-ba. (https://info.ntak.hu/regisztracio)

A regisztrációra kötelezett vendéglátó üzletek tekintetében a jogszabály a regisztrációt 2021. november 1-től, az adatszolgáltatást pedig 2023. január 1-jétől írja elő.  Ennek megfelelően a szolgáltatónak legkésőbb az adatszolgáltatás megkezdéséig (2023. január 1.) el kell végeznie a regisztrációt és gondoskodnia kell arról, hogy rendelkezzen az adatszolgáltatás teljesítésére alkalmas vendéglátó, vagy jegykezelő szoftverrel is.

Amennyiben az NTAK regisztrációt elvégzi, közvetlenül értesülhet az aktuális hírekről, információkról, az adatszolgáltatással és a szoftverekkel kapcsolatos követelményekről.

Vendéglátó üzletet csak a 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendeletben meghatározott üzlettípus szerint lehet regisztrálni.

Fentiek alapján az alábbi Vendéglátó egységeknek 2021. november 1-jével kötelező a regisztráció és 2023. január 1-jétől kötelező a napi statisztikai adatszolgáltatás az NTAK részére:

  • étterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • büfé, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

További információ: https://info.ntak.hu/regisztracio

2022. 05.17.

Üzleti típusú szálláshely-szolgáltatási tevékenység nyilvántartásba vételének folyamata 2022. január 1-től

  1. lépés: – az NTAK regisztráció elvégzése
A Kr.  5. § (3) bekezdése alapján a szálláshely-szolgáltatás olyan szálláshelyen folytatható, amely rendelkezik szálláshelykezelő szoftverrel – ennek érdekében a szálláshely-szolgáltatónak elektronikus úton regisztrálnia kell a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (a továbbiakban: NTAK) üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen.

További információ: https://info.ntak.hu/regisztracio

Az Magyar Turisztikai Ügynökség a maximum 8 szobával és pótágyakkal együtt maximum 16 férőhellyel rendelkező szálláshelyek számára ingyenesen biztosítja a VENDÉGEM alkalmazást, amelyen keresztül a napi adatszolgáltatás könnyen és gyorsan teljesíthető. A szoftver az adott szálláshely NTAK-regisztrációja során ingyenesen igényelhető az NTAK felületén.

További információ: https://info.vendegem.hu/

A regisztráció során ki kell pipálni, hogy (még) nem rendelkezik önkormányzati nyilvántartási számmal!

 

 2. lépés: – a szálláshely-minősítés elvégzése

A Kr. 4. § (1) bek., ill.  5. § (3) bekezdése értelmében – 2022. január 1. napjától – szálláshely-üzemeltetési tevékenység csak olyan szálláshelyen folytatható, amely érvényes szálláshely-minősítéssel rendelkezik, továbbá amely megfelel azon szálláshelytípus szerinti minőségi, műszaki és szolgáltatási követelményeknek, amely tekintetében a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytatni kívánják.

2.1.     regisztráció szálláshely-minősítésre (https://www.szallashelyminosites.hu/)

2.2.      önellenőrzés elvégzése a weboldalon található kritériumrendszer alapján

2.3.       kérelem beküldése (fotók csatolásával) a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület Nonprofit Kft. -hez (röviden:MTMT)

2.4.       az MTMT rövid időn belül (max. 15 nap) helyszíni szemlét tart, jegyzőkönyvet vesz fel (az NTAK regisztrációs számot kérik a helyszíni ellenőrzés során!)

2.5.       az MTMT az üzemeltetőnek küldi a határozatot a minősítésről

 

  1. lépés: – a bejelentés megtétele a jegyző felé

Bejelentés beküldése az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) Ügyfélkapus belépéssel:

Címzett: Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata / Ügyindítás / Ipar-Kereskedelem ágazat / Üzleti tevékenység ügytípus / Szálláshely ügytípus / Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés

Fontos! Amennyiben nem magánszemélyként jár el, akkor a bal felső sarokban használja a Szerepkörváltás (cég nevében, egyéni vállalkozóként…) funkciót!

Segítség a kitöltéshez (fejezetek: előlap, főlap):

– előlap: beküldő adatai.

  • Az elektronikus kapcsolattartást alul engedélyezni kell, e-mail címet meg kell adni.
  • Az eljárás illetékmentes

– főlap:

  1. Bejelentés jellege: új szálláshely
  2. Szolgáltatás célja: üzleti / nem üzleti típus

III. Szolgáltató adatai: értelemszerűen kitöltendő

  1. Szálláshely adatai: értelemszerűen kitöltendő

típus: szálloda, panzió, kemping, üdülőháztelep, kikötő, egyéb szálláshely, magánszálláshely, magánszálláshely (falusi), egyéb szálláshely (falusi)

szobák és ágyak száma: a szoba és ágy fogalmának tisztázásához szintén segítséget nyújt a Kr. 2. §-a

  1. Szolgáltatás kezdete: értelemszerűen kitöltendő

VI: Tulajdonos adatai: értelemszerűen kitöltendő

VII. A bejelentéshez csatolt mellékletek: bejelölendő

Következő lépés: Ellenőrzések futtatása

Következő lépés: További műveletek – Űrlap lementése (javasolt!), majd Űrlap beküldése

Az utolsó fázisban a szükséges dokumentumok csatolandóak.

Kötelezően csatolandó:

  1. szálláshelykezelő szoftver (NTAK regisztráció) meglétét igazoló dokumentum (Kr. 6.§. (2) bek. d))
  2. a szálláshely-minősítéséről szóló határozat (Kr. 6.§. (2) bek. e))
  3. helyszínrajz (Kr. 6.§. (1) bek. d))
  4. Amennyiben releváns, akkor csatolandó a bérleti szerződés, a haszonélvező hozzájárulása és a tulajdonosi hozzájárulás.

 

2021.08.30.

Tisztelt Vendéglátó-üzemeltető!
Tisztelt Kereskedő!

Mindazon a kereskedőknek, akik igazolásában (engedélyében) szerepel a „vendéglátó tevékenység”,  2021. március 31-ig jogszabályi kötelezettsége volt a vendéglátóegység üzlettípusának bejelentésére – lásd 2021.01.04-i bejegyzés.

Ellenőrizzék engedélyeiket és tegyenek eleget a bejelentési kötelezettségüknek. A bejelentési kötelezettség a 2009. október előtt kiállított régi típusú működési engedéllyel rendelkezőkre is vonatkozik, annak ellenére, hogy azokon még szerepelhetett a vendéglátó egység típusa.

A bejelentés nyomtatványa INNEN tölthető le. A dokumentum elektronikus úton, hivatali kapun keresztül,  E-papíron Budapest III. Kerület Óbuda- Békásmegyer Önkormányzatának címezve küldhető be.(https://epapir.gov.hu/)

Kereskedelmi hatóság azokat a kereskedőket / vendéglátóegység üzemeltetőket, akik a vendéglátó üzlettípusát bármilyen oknál fogva  nem jelentették  hatóság felé, a kereskedelmi hatósági nyilvántartás ellenőrzését követően bezáratja.

 

2021.04.07

Tisztelt Ügyfelek!

A mai naptól, 2021. április 7.-től megkezdődik a korlátozások feloldása.

Az erről szóló jogszabály, a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló 144/2021. (III. 27.) Korm. rendelet, mely a jogtárban az alábbi linken érhető el: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2100144.KOR&dbnum=1

A védelmi intézkedések betartását a rendőrség (Budapest III. Kerületi Rendőrkapitányság, tel: 430-4700 ), illetve a fővárosi kormányhivatalok (Budapest Főváros Kormányhivatal III. Kerületi Hivatala, tel: 896-3496) a Magyar Honvédség közreműködésével ellenőrzik.

Módosításokkal, de továbbiakban is hatályban van, a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000484.KOR&dbnum=1

 

2021.01.04.

Tájékoztatjuk a vendéglátóhelyet üzemeltetőket, hogy a 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet 31. § alapján be kell jelenteniük a Jegyző felé a vendéglátóhely üzlet típusát.

Vendéglátóhely üzlettípusok:

  • étterem;
  • büfé;
  • cukrászda;
  • kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely;
  • italüzlet, bár;
  • zenés-táncos szórakozóhely;
  • munkahelyi/közétkeztetést végző vendéglátóhely;
  • gyorsétterem;
  • rendezvényi étkeztetés;
  • alkalmi vendéglátóhely;
  • mozgó vendéglátóhely.

EGYET LEHET CSAK VÁLASZTANI! Azt az üzlettípust kell megjelölni, ami leginkább jellemzi a vendéglátóhelyet.

Határidő: 2021. március 31.

A bejelentés nyomtatványa INNEN tölthető le. A dokumentum elektronikus úton, hivatali kapun keresztül,  E-papíron Budapest III. Kerület Óbuda- Békásmegyer Önkormányzatának címezve küldhető be.(https://epapir.gov.hu/)

 

2020.10.07.

A járványügyi készültségre tekintettel  felmerülő kérdéseiket telefonon 437-8985 központi számon, vagy az ügyintézőknél megadott mellékeken, illetve emailben tehetik fel. Az osztályon a személyes ügyfélfogadás jelenleg szünetel.
Vásárlók könyvét hitelesítésre az Ügyfélszolgálati irodán kérjük leadni.

A kérelmeket elektronikusan tudják benyújtani a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap illetve https://epapir.gov.hu/ felületeken.

A Hivatal járványügyi készültség idejére alatti ügyfélfogadási rendjéről az alábbiakban tájékozódhatnak: https://obuda.hu/blog/ugyintezes_idopont/ugyfelszolgalat/

 

 

2019.11.14.

Tájékoztatjuk, hogy eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikusan van lehetőség.  A kérelmeket elektronikusan tudják benyújtani a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap illetve https://epapir.gov.hu/ felületeken.

Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt tájékozódjanak az elektronikus ügyintézés használatával kapcsolatos bővebb információkról az oldalunkon https://obuda.hu/blog/igazgatas/tajekoztatas-e-ugyintezesrol-kereskedelem/oldalunkon.