Tisztelt Ügyfelek!
Az alábbi oldalon találhatók a Kereskedelmi Csoport aktuális tájékoztatásai.
2022.06. 23.
Tájékoztató vendéglátó üzletek NTAK regisztrációs kötelezettségéről
Ezúton tájékoztatjuk, hogy a jogszabályi rendelkezések alapján minden hazai vendéglátó üzletet elektronikusan regisztrálni kell a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba, azaz az NTAK-ba. (https://info.ntak.hu/regisztracio)
A regisztrációra kötelezett vendéglátó üzletek tekintetében a jogszabály a regisztrációt 2021. november 1-től, az adatszolgáltatást pedig 2023. január 1-jétől írja elő. Ennek megfelelően a szolgáltatónak legkésőbb az adatszolgáltatás megkezdéséig (2023. január 1.) el kell végeznie a regisztrációt és gondoskodnia kell arról, hogy rendelkezzen az adatszolgáltatás teljesítésére alkalmas vendéglátó, vagy jegykezelő szoftverrel is.
Amennyiben az NTAK regisztrációt elvégzi, közvetlenül értesülhet az aktuális hírekről, információkról, az adatszolgáltatással és a szoftverekkel kapcsolatos követelményekről.
Vendéglátó üzletet csak a 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendeletben meghatározott üzlettípus szerint lehet regisztrálni.
Fentiek alapján az alábbi Vendéglátó egységeknek 2021. november 1-jével kötelező a regisztráció és 2023. január 1-jétől kötelező a napi statisztikai adatszolgáltatás az NTAK részére:
- étterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
- büfé, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
- cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
- kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
- italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
- zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
- gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
- alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.
További információ: https://info.ntak.hu/regisztracio
2022. 05.17.
Üzleti típusú szálláshely-szolgáltatási tevékenység nyilvántartásba vételének folyamata 2022. január 1-től
- lépés: – az NTAK regisztráció elvégzése
A Kr. 5. § (3) bekezdése alapján a szálláshely-szolgáltatás olyan szálláshelyen folytatható, amely rendelkezik szálláshelykezelő szoftverrel – ennek érdekében a szálláshely-szolgáltatónak elektronikus úton regisztrálnia kell a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (a továbbiakban: NTAK) üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen.
További információ: https://info.ntak.hu/regisztracio
Az Magyar Turisztikai Ügynökség a maximum 8 szobával és pótágyakkal együtt maximum 16 férőhellyel rendelkező szálláshelyek számára ingyenesen biztosítja a VENDÉGEM alkalmazást, amelyen keresztül a napi adatszolgáltatás könnyen és gyorsan teljesíthető. A szoftver az adott szálláshely NTAK-regisztrációja során ingyenesen igényelhető az NTAK felületén.
További információ: https://info.vendegem.hu/
A regisztráció során ki kell pipálni, hogy (még) nem rendelkezik önkormányzati nyilvántartási számmal!
2. lépés: – a szálláshely-minősítés elvégzése
A Kr. 4. § (1) bek., ill. 5. § (3) bekezdése értelmében – 2022. január 1. napjától – szálláshely-üzemeltetési tevékenység csak olyan szálláshelyen folytatható, amely érvényes szálláshely-minősítéssel rendelkezik, továbbá amely megfelel azon szálláshelytípus szerinti minőségi, műszaki és szolgáltatási követelményeknek, amely tekintetében a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytatni kívánják.
2.1. regisztráció szálláshely-minősítésre (https://www.szallashelyminosites.hu/)
2.2. önellenőrzés elvégzése a weboldalon található kritériumrendszer alapján
2.3. kérelem beküldése (fotók csatolásával) a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület Nonprofit Kft. -hez (röviden:MTMT)
2.4. az MTMT rövid időn belül (max. 15 nap) helyszíni szemlét tart, jegyzőkönyvet vesz fel (az NTAK regisztrációs számot kérik a helyszíni ellenőrzés során!)
2.5. az MTMT az üzemeltetőnek küldi a határozatot a minősítésről
- lépés: – a bejelentés megtétele a jegyző felé
Bejelentés beküldése az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) Ügyfélkapus belépéssel:
Címzett: Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata / Ügyindítás / Ipar-Kereskedelem ágazat / Üzleti tevékenység ügytípus / Szálláshely ügytípus / Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
Fontos! Amennyiben nem magánszemélyként jár el, akkor a bal felső sarokban használja a Szerepkörváltás (cég nevében, egyéni vállalkozóként…) funkciót!
Segítség a kitöltéshez (fejezetek: előlap, főlap):
– előlap: beküldő adatai.
- Az elektronikus kapcsolattartást alul engedélyezni kell, e-mail címet meg kell adni.
- Az eljárás illetékmentes
– főlap:
- Bejelentés jellege: új szálláshely
- Szolgáltatás célja: üzleti / nem üzleti típus
III. Szolgáltató adatai: értelemszerűen kitöltendő
- Szálláshely adatai: értelemszerűen kitöltendő
típus: szálloda, panzió, kemping, üdülőháztelep, kikötő, egyéb szálláshely, magánszálláshely, magánszálláshely (falusi), egyéb szálláshely (falusi)
szobák és ágyak száma: a szoba és ágy fogalmának tisztázásához szintén segítséget nyújt a Kr. 2. §-a
- Szolgáltatás kezdete: értelemszerűen kitöltendő
VI: Tulajdonos adatai: értelemszerűen kitöltendő
VII. A bejelentéshez csatolt mellékletek: bejelölendő
Következő lépés: Ellenőrzések futtatása
Következő lépés: További műveletek – Űrlap lementése (javasolt!), majd Űrlap beküldése
Az utolsó fázisban a szükséges dokumentumok csatolandóak.
Kötelezően csatolandó:
- szálláshelykezelő szoftver (NTAK regisztráció) meglétét igazoló dokumentum (Kr. 6.§. (2) bek. d))
- a szálláshely-minősítéséről szóló határozat (Kr. 6.§. (2) bek. e))
- helyszínrajz (Kr. 6.§. (1) bek. d))
- Amennyiben releváns, akkor csatolandó a bérleti szerződés, a haszonélvező hozzájárulása és a tulajdonosi hozzájárulás.
2021.08.30.
Tisztelt Vendéglátó-üzemeltető!
Tisztelt Kereskedő!
Mindazon a kereskedőknek, akik igazolásában (engedélyében) szerepel a „vendéglátó tevékenység”, 2021. március 31-ig jogszabályi kötelezettsége volt a vendéglátóegység üzlettípusának bejelentésére – lásd 2021.01.04-i bejegyzés.
Ellenőrizzék engedélyeiket és tegyenek eleget a bejelentési kötelezettségüknek. A bejelentési kötelezettség a 2009. október előtt kiállított régi típusú működési engedéllyel rendelkezőkre is vonatkozik, annak ellenére, hogy azokon még szerepelhetett a vendéglátó egység típusa.
A bejelentés nyomtatványa INNEN tölthető le. A dokumentum elektronikus úton, hivatali kapun keresztül, E-papíron Budapest III. Kerület Óbuda- Békásmegyer Önkormányzatának címezve küldhető be.(https://epapir.gov.hu/)
Kereskedelmi hatóság azokat a kereskedőket / vendéglátóegység üzemeltetőket, akik a vendéglátó üzlettípusát bármilyen oknál fogva nem jelentették hatóság felé, a kereskedelmi hatósági nyilvántartás ellenőrzését követően bezáratja.
2021.04.07
Tisztelt Ügyfelek!
A mai naptól, 2021. április 7.-től megkezdődik a korlátozások feloldása.
Az erről szóló jogszabály, a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló 144/2021. (III. 27.) Korm. rendelet, mely a jogtárban az alábbi linken érhető el: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2100144.KOR&dbnum=1
A védelmi intézkedések betartását a rendőrség (Budapest III. Kerületi Rendőrkapitányság, tel: 430-4700 ), illetve a fővárosi kormányhivatalok (Budapest Főváros Kormányhivatal III. Kerületi Hivatala, tel: 896-3496) a Magyar Honvédség közreműködésével ellenőrzik.
Módosításokkal, de továbbiakban is hatályban van, a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000484.KOR&dbnum=1
2021.01.04.
Tájékoztatjuk a vendéglátóhelyet üzemeltetőket, hogy a 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet 31. § alapján be kell jelenteniük a Jegyző felé a vendéglátóhely üzlet típusát.
Vendéglátóhely üzlettípusok:
- étterem;
- büfé;
- cukrászda;
- kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely;
- italüzlet, bár;
- zenés-táncos szórakozóhely;
- munkahelyi/közétkeztetést végző vendéglátóhely;
- gyorsétterem;
- rendezvényi étkeztetés;
- alkalmi vendéglátóhely;
- mozgó vendéglátóhely.
EGYET LEHET CSAK VÁLASZTANI! Azt az üzlettípust kell megjelölni, ami leginkább jellemzi a vendéglátóhelyet.
Határidő: 2021. március 31.
A bejelentés nyomtatványa INNEN tölthető le. A dokumentum elektronikus úton, hivatali kapun keresztül, E-papíron Budapest III. Kerület Óbuda- Békásmegyer Önkormányzatának címezve küldhető be.(https://epapir.gov.hu/)
2020.10.07.
A járványügyi készültségre tekintettel felmerülő kérdéseiket telefonon 437-8985 központi számon, vagy az ügyintézőknél megadott mellékeken, illetve emailben tehetik fel. Az osztályon a személyes ügyfélfogadás jelenleg szünetel.
Vásárlók könyvét hitelesítésre az Ügyfélszolgálati irodán kérjük leadni.
A kérelmeket elektronikusan tudják benyújtani a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap illetve https://epapir.gov.hu/ felületeken.
A Hivatal járványügyi készültség idejére alatti ügyfélfogadási rendjéről az alábbiakban tájékozódhatnak: https://obuda.hu/blog/ugyintezes_idopont/ugyfelszolgalat/
2019.11.14.
Tájékoztatjuk, hogy eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikusan van lehetőség. A kérelmeket elektronikusan tudják benyújtani a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap illetve https://epapir.gov.hu/ felületeken.
Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt tájékozódjanak az elektronikus ügyintézés használatával kapcsolatos bővebb információkról az oldalunkon https://obuda.hu/blog/igazgatas/tajekoztatas-e-ugyintezesrol-kereskedelem/oldalunkon.