Tisztelt Ügyfeleink!
Hivatalunkban az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) által támasztott követelményeknek megfelelően elektronikus ügyintézés működik.
Az elektronikus ügyintézés során az Eüsztv. és annak kapcsolódó jogszabályai eltérő követelményeket fogalmaznak meg a természetes személyekre, valamint a gazdálkodó szervezetekre vonatkozóan. Az alábbi tájékoztatónkban megbontva szolgáltatunk információt a természetes személyek, valamint a gazdálkodó szervezetek elektronikus ügyintézési lehetőségeiről és esetleges kötelezettségeiről.
Gazdálkodó szervezetek:
2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre, valamint Cégkapu rendszeren való regisztrációra kötelezett valamennyi gazdálkodó szervezet. A törvényi szabályozás értelmében a cégekkel való kapcsolattartás Hivatalunk részéről kizárólag Cégkapu rendszeren keresztül valósul meg.
Felhívjuk a Cégkapu elérhetőséggel még nem rendelkező gazdálkodó szervezetek képviselőinek figyelmét, hogy elektronikus regisztrációs kötelezettségük nem teljesítése esetén Hivatalunknak törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását kell kezdeményeznie velük szemben.
A Cégkapu regisztrációs felülete közvetlenül a https://cegkapu.gov.hu címen érhető el.
Hivatalunkhoz az E-önkormányzat portálon található elektronikus űrlapokon nyújthatják be beadványaikat, melynek a használatához szükséges információkat is a hivatkozott oldalon találják.
Amennyiben az adott ügy intézésére az E-önkormányzat portálon keresztül nincs mód, a https://epapir.gov.hu/ oldalon található ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazáson keresztül van lehetőségük levelet küldeni, melynek használatához az itt letölthető útmutató nyújt segítséget.
Magánszemélyek:
Az Eüsztv. magánszemélyek részére nem írja elő az elektronikus ügyintézés kötelező használatát, azonban ők is választhatják ezt a lehetőséget.
Magánszemélyek hivatalunkhoz szintén az E-önkormányzat portálon található elektronikus űrlapokon nyújthatják be beadványaikat, melynek a használatához szükséges információkat is a hivatkozott oldalon találják.
Amennyiben az adott ügy intézésére az E-önkormányzat portálon keresztül nincs mód, a https://epapir.gov.hu/ oldalon található ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazáson keresztül van lehetőségük levelet küldeni, melynek használatához az itt letölthető útmutató nyújt segítséget.
Magánszemélyek esetében mind az e-Papír, mind az E-önkormányzat használata Ügyfélkapu (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) regisztrációhoz kötött.
Egyéni vállalkozók:
Az Eüsztv. szabályozása egyéni vállalkozók részére is kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést.
Egyéni vállalkozók hivatalunkhoz szintén az E-önkormányzat portálon található elektronikus űrlapokon nyújthatják be beadványaikat, melynek a használatához szükséges információkat is a hivatkozott oldalon találják.
Amennyiben az adott ügy intézésére az E-önkormányzat portálon keresztül nincs mód, a https://epapir.gov.hu/ oldalon található ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazáson keresztül van lehetőségük levelet küldeni, melynek használatához az itt letölthető útmutató nyújt segítséget.
Egyéni vállalkozók esetében mind az e-Papír, mind az E-önkormányzat portál használata Ügyfélkapu (https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/) regisztrációhoz kötött.
Amennyiben az Adóügyi Főosztály elektronikus ügyintézési szolgáltatásaival kapcsolatban problémája merülne fel, kollégánk készséggel áll rendelkezésére a 4367-180-as telefonszámon.
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának biztonságos kapcsolattartási címe hivatalos szervek számára az alábbi azonosítókon érhető el:
- Hivatali kapu rövid név (hivatali tárhely): BP03PH
- KRID: 506036967
Dokumentumok
- Tájékoztató az e-Papír rendszer használatáról (gazdálkodó szervezetek) Letöltés
- Tájékoztató az e-Papír rendszer használatáról (magánszemélyek) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-031-2015 számú elektronikus űrlapjához (építményadó adatbejelentés) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-032-2015 számú elektronikus űrlapjához (telekadó adatbejelentés) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-033-2015 számú elektronikus űrlapjához (magánszemély kommunális adója adatbejelentés) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-035-2015 számú elektronikus űrlapjához (idegenforgalmi adó bevallás) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-041-2015 számú elektronikus űrlapjához (talajterhelési díj bevallás) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-087N-2015 számú elektronikus űrlapjához (nyilatkozat adómentességről) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-AAI-2017 számú elektronikus űrlapjához (adóigazolási kérelem) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-BEJ-2015 számú elektronikus űrlapjához (idegenforgalmi adó bejelentés) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-EGY-2019 számú elektronikus űrlapjához (adategyeztetés) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-ERK-2017 számú elektronikus űrlapjához (automatikus részletfizetési kérelem) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-KMI-2017 számú elektronikus űrlapjához (kérelem költségmentességhez) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-MHT-2017 számú elektronikus űrlapjához (meghatalmazás) Letöltés
- Kitöltési útmutató az E-önkormányzat portál ASP-ADO-TUL-2017 számú elektronikus űrlapjához (túlfizetési kérelem) Letöltés